Novinky

Honda Civic Type R (FL5): nový FWD rekord Nürburgringu

Honda konečně vyrazila před měsícem (24. března) na Severní smyčku Nürburgringu s novým Civicem Type R FL5 s cílem stanovit nový rekord pro předokolky, jenž doposud držel vykuchaný dvoumístný Mégane R.S. Trophy R (7:45,389 min), když překonal čas minulé generace Civicu. A to se podařilo, nejnovější CTR dosáhl času 7 minut a 44,881 s, získal tedy k dobru půl sekundy. Čas je počítán na nové, delší (20,832 km) specifikaci Nordschleife, změny trati společně se dvojí metodikou měření bohužel od roku 2019 dělají v tabulkách dost zmatek.

Je jasné, že se takové akce plánují celé měsíce dopředu a letošní konec března bohužel nebyl takový, jaké konce března většinou bývají, za teplejšího počasí by čas byl asi ještě lepší, nelze si ve videu také nevšimnout několika chybiček testovacího jezdce, které klidně s horším gripem semislicků za chladného počasí souviset mohly.

Ale co, je to tam a už to tam asi zůstane, protože dnes už nejspíš není FWD auto, které by CTR mohlo porazit. Dost důležité také je, že se Honda poučila z dosavadní kritiky časů FK2 a FK8. V jejich případě rekordů dosáhly vývojové prototypy vybavené ochranným rámem, jehož váha byla kompenzována odstraněním klimatizace. A přestože se Honda dušovala, že rám neovlivnil schopnosti auta, pochybnosti byly a v některých žebříčcích tak časy předešlých generací chybí. V případě FL5 však čas skutečně zajelo produkční auto a jedinou odchylkou od verze ze showroomu bylo použití pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect namísto OEM Michelin Pilot Sport 4S o rozměru 265/30 R19. Použité pneumatiky Cup 2 však nelze koupit přes dealerskou síť Hondy, ale pouze přímo od Michelinu (a jeho partnerů, samozřejmě).

Jeden myslel na “Honda Civic Type R (FL5): nový FWD rekord Nürburgringu

  • Skvělá marketingová akce, která významně podpoří prodeje…oh wait. Prostě Honda.

    Ale je fajn, že „je to tam“, rencek už nemá, čím by to překonal a teď se spíš automobilky budou předhánět, kterej uhlokrám to aspoň zvládně objet dokola.

Komentáře nejsou povoleny.