/ Toyota: nová generace palivových článků bude výrazně levnější /

Toyota vidí svou budoucnost v různorodosti a tak se nevěnuje jen vývoji elektromobilů a spalovacích motorů pro biopaliva (popřípadě vodík), ale i technice vodíkových palivových článků. Ta se aktuálně netěší velké podpoře politiků, potýká se se špatnou infrastrukturou i vysokou cenou paliva a kdoví, jestli vůbec obstojí vedle stále se zlepšujících BEV, ovšem i fuel cell prochází vývojem. Před časem avizovala v této oblasti velký pokrok Honda a nyní se pochlubila také Toyota.

Ta v roce 2026 představí novou “inovativní generaci palivových článků”, které už budou určeny pro běžné komerční využití a jejich hlavní výhodou má být cca o 37 % nižší cena a pokud bude Toyota v roce 2030 vyrábět 200 000 jednotek nebo více, cena klesne až o 50 %. A určitě nebude na škodu ani o 20 % vyšší účinnost a tedy i dojezd. Zákazníky budou palivové články lákat i na potřebu menší údržby, než jakou vyžadují turbodiesely.

Nelze však asi očekávat, že by se snížení ceny článků promítlo do ceny auta, sama Toyota už se těší, že na nové technice udělá “slušný zisk”.