Nezařazené

Mazda MX-5 2019 oficiálně: má opravdu 184 koní!

Už to sice bylo víceméně jasné, ale nyní z Japonska přichází oficiální potvrzení zákulisní šuškandy: modernizovaná Mazda MX-5 (MY2019) dostává vylepšený dvoulitr, vyladěný na výkon 184 koní při 7000/min. O poznání větší maximum výkonu je tedy k dispozici o plných tisíc otáček výš, než doposud a současně došlo k posunutí omezovače na 7500/min. Malým bonusem navíc je nárůst točivého momentu na 205 Nm. Za těmito hodnotami se skrývá opravdu rozsáhlá modernizace motoru, bylo optimalizováno sání, přepracovány a odlehčeny písty (-27 g) a ojnice (-41 g), modifikovány ventily i jejich velikost, zvětšen průměr svodů… je toho prostě hodně.

Dvoulitr má také zcela novou hlavu a mezi úpravy motoru patří třeba i trošku kontroverzní použití dvouhmotového setrvačníku pro dosažení potřebné kultivovanosti pohonné jednotky… Drobného vylepšení se dostalo také základnímu Skyactiv-G 1.5, díky použití obdobného balíčku vylepšení, jako u dvoulitru, má nyní motor výkon 132 koní a točivý moment 152 Nm, přičemž došlo i k mírnému snížení spotřeby.

Co se podvozku týše, MX-5 bude vzadu vybavena měkčím uložením náprav pro zlepšení citu v řízení a jak už jsem psal posledně, novinkou je teleskopický sloupek volantu s rozsahem 30 mm. Auto však dostalo i nový TFT displej v kapličce, nejnovější balíček elektronických asistentů a bude možné zvolit tmavohnědou střechu a odpovídající kožené čalounění interiéru. To je z těch zásadějších novinek prozatím asi vše, uvidíme, zda všechny tyto modifikace budou k dispozici také v Evropě. Ale nejspíš ano. 😉

 

4 komentáře: „Mazda MX-5 2019 oficiálně: má opravdu 184 koní!

  • Tak to je skvělá zpráva – škoda, že to nedotáhli na 8000 otáček a 200 hp, ale i tohle je na dnešní dobu paráda a pojede to nejspíš moc pěkně. A RF je prostě v Machine Grey nádherná. Jen když člověk vidí cenu, neubrání se úvaze, jestli za těch 900k není přecejen lepší ojetý Boxster S (s Chrono Packetem, pochopitelně:-). ¨

    Každopádně tohle je auto, které bych si dovedl představit že koupím a už nikdy neprodám, protože s tím, kam kráčí soudruzi v EU je možné, že nás nic podobného v budoucnu už nečeká (nakonec i aktuální Boxster už je o ničem – teda on je samozřejmě silnější, rychlejší a bla bla, ale je holt oturbený a čtyřválcový).

    • Ojetý boxster určitě lepší je, ale otázkou jsou provozní náklady 😉

  • Ano! Konečně auto za které toužím dát své peníze 🙂 Ví se něco o době, kdy to půjde do prodeje? Jestli je to modelový rok 2019 tak ještě letos koncem roku?

    • Mohlo by se to do konce roku stihnout 🙂

Komentáře nejsou povoleny.