Novinky

Lexus RX L: povedený jezevčík pro sedm

Lexus oficiálně představil „nový“ model RX L. Jak jistě víte díky článku, publikovanému před dvěma týdny, jde o vlastně o prodlouženou verzi klasického SUV modelu RX, vybavenou třetí řadou sedadel, respektive opravdu velkým a použitelným kufrem, pokud nemáte tak početnou rodinu. Lexus RX L vznikl prostým protažením zadního převisu o 110 mm a lehkou úpravou tvaru zádě s cílem zajistit pasažérům vzadu dost místa pro hlavu. Popravdě řečeno kdybych neznal výchozí model, nepoznal bych, že došlo k protažení, auto má sice masivnější záď, stále však působí vyváženě a elegantně, nikde ani stopa po nějakém „roubování“.

Auto je tedy nyní sedmimístné v konfiguraci 2+3+2, přičemž ve druhé řadě je lavice poctivě dělena v poměru 40/20/40, lze však také objednat dvě samostatné „captain´s chairs“, čímž se auto stává šestimástným (nebo možná přesněji řečeno 4+2místným, 😉 do třetí řady se vejdou nejspíš jen děti. Třetí řada je elektricky sklopná a má možnost vlastního nastavení klimatizace, což se hodí, vzadu většinou panují úplně jiné podmínky, než vpředu. Jak velký je zavazadlový prostor auta však automobilka doposud neupřesnila.

Lexus RX L bude k dispozici ve verzi RX 350L s V6 3.5 s výkonem 294 k a osmistupňovým automatem a pohonem předních nebo všech čtyř kol, a samozřejmě i jako hi-tech hybrid RX 450hL, kde pomáhají spalovacímu motoru V6 3.5 dva elektromotory. V tomto případě činí výkon soustavy 313 k a poháněna jsou standardně všechna čtyři kola. Nechybí ani možnost připlatit si za špičkové audio Mark Levinson s výkonem 835 W a 15 reproduktory. V USA se začne vůz prodávat ještě před koncem letošního roku, do Evropy dorazí nejspíš až na jaře 2018. V mezičase se samozřejmě stihne představit zdejším zákazníkům na březnovém ženevském autosalonu.

 

Jeden myslel na “Lexus RX L: povedený jezevčík pro sedm

  • za ty prachy nic moc…hlavně design je divnej, interier klasika v pohodě

Komentáře nejsou povoleny.