Novinky

Toyota přiznává: náš design byl nudný. Ale s tím je konec!

Koupit si toyotu bylo v minulých letech rozhodně spíše volbou rozumu, nikoli citu. Nenápadná auta lákala sice na komfort a spolehlivost, tep ale příliš nezvyšovala. Teď to přiznal v rozhovoru pro GoAuto dokonce šéf kalifornského designcentra Calty Kevin Hunter, jenž připustil, že „Toyota v minulosti dělala poněkud nudná auta“. Právě toto oddělení je v současnosti tahounem designu Toyoty, vzniklo zde C-HR, předskokan supry FT-1 nebo třeba Lexus LC.

Hunter dokonce prozradil, proč k tomu docházelo. Toyota se snažila v dřívějších letech svým designem nikoho neurazit a zalíbit se co největšímu okruhu zájemců. Druhým důvodem byla roztříštěnost názorů – do vývoje aut mluvilo příliš mnoho lidí s různými pohledy na věc, což nutně vedlo ke kompromisům. Tažení proti designérské nudě však už před lety zahájil současný šéf automobilky Akio Toyoda a designéři díky tomu mají mnohem pevnější pozici v procesu vývoje a rozhodování  a širší možnosti popustit uzdu své fantazii.

Novým klíčovým prvkem je ale také nové platforma TNGA, i ta má na budoucí design aut značný vliv a proto byla vyvíjena tak, aby dávala stylistům širší možnosti realizace, ať už jde o její tuhost, nízké těžiště nebo nové řešení zavěšení. To se projeví mimo jiné i na možnost vyrábět nižší auta. S GT 86, C-HR, RAV4 to tedy začalo, a hned tak to nekončí, Toyota má teď v plánu intenzivně útočit na naše emoce. 😉