Acura ILX: facelift PCP nakonec bude

Kompaktní sedan Acura ILX vzniklo jako model, jenž měl nové generaci mladých zákazníků usnadnit finanční dostupnost vozu prémiové značky. Auto je postaveno na technice minulé generace Hondy Civic a hned po představení se na něj snesla spousta kritiky, ať už se jednalo o paletu pohonných jednotek, odhlučnění nebo kvalitu jízdy. Rychle (po roce výroby) faceliftovaný civic byl údajně lepším autem a prý se to nezměnilo ani po následné modernizaci ILX.

Poměrně radikální změna k lepšímu přišla v roce 2016 s druhým faceliftem, jenž autu minimálně po stránce vzhledu velmi prospěl, prodeje ale ani tak nestojí za moc, v USA si najde zhruba 1000 zákazníků měsíčně, tedy jako BMW 2, Audi A3 a zejména Mercedes CLA. Je tedy menší záhadou, proč si Acura nepospíšila s novou generací na bázi Civicu X, i když otálení s faceliftem v novém designérském stylu Precision Crafted Performance naznačovalo, že tu nová generace bude co nevidět.

Proto je velkým překvapením, že si teď Acura nechala registrovat design ILX s novým diamantovým grilem a světlomety – vypadá to tedy, že ILX čeká v brzké době ještě jeden facelift, než přijde nová generace. Otázkou je kdy, na jak dlouho a proč vlastně, nová ILX na bázi aktuálního Civicu by kvality auta posunulo na úplně jinou úroveň a s tím by určitě šly nahoru i prodeje. Je ale docela dobře možné, že ILX dostane techniku RDX, které má platformu vlastní. Každopádně prozatím Acura pouze sladí celou modelovou řadu do nového designu.

Na druhou stranu – tradicionalisté mohou být spokojeni, s novou generací totiž určitě přijde do ILX turbomotor, zatímco momentálně ji lze mít s atmosférickou dva-čtyřkou o výkonu 204 koní při 6800 otáčkách a točivým momentem 244 Nm při 3600/min, zkombinovanou s osmistupňovou dvouspojkou.