Novinky

Toyota: místo Avensisu Camry Hybrid. Už příští rok

Že je sedan střední třídy Avensis pomalu na odchodu z evropského trhu, je všeobecně známo, už zmizel z nabídky řady významných trhů (Francie, Španělsko, Velká Británie a Itálie) a během následujících několika týdnů má být v britském Burnastonu kompletně ukončena výroba. Ví se už také, že tento vůz skončí bez přímého zástupce. Toyotě se totiž nevyplatí vyvíjet a vyrábět vůz této kategorie speciálně pro evropské zákazníky v době, kdy mainstreamová střední třída ztrácí svůj tržní podíl a zájem je v této kategorii spíše o vozy evropských značek (podobně jako v případě kompaktních MPV). Ale není důvod nasazovat černou pásku, dopadne to totiž mnohem lépe, než jaká byla situace doposud.

Toyota oficiálně potvrdila, že avensis nahradí v průběhu první poloviny příštího roku modelem Camry, konkrétně verzí Hybrid s 2,5litrovým benzinovým motorem A25A-FXS. Přesná specifikace zatím není známa, ale nejspíš se od americké verze bude lišit jen minimálně, počítejte tedy s výkonem systému kolem 208 koní. Avensis tedy nahradí o třídu větší a luxusnější vůz, jedinou nevýhodou bude absence verze kombi, camry se vyrábí pouze jako sedan.

Vzhledem k tomu, že má Toyota slušnou nabídku jiných vozů s velkým zavazadlovým prostorem, nebude to nejspíš představovat žádný velký problém. Navíc Toyota zamýšlí s modelem Camry oslovit zejména fleetové evropské zákazníky, u služebních vozů není zase tak důležitá absence kombíku a silnou stránkou hybridu bude nízká spotřeba a emise, na které slyší stále větší množství firem. Každopádně benzinová čtyřválcová verze a šestiválec se do evropských showroomů bohužel nedostanou.

 

3 komentáře: „Toyota: místo Avensisu Camry Hybrid. Už příští rok

  • Jeden motor a absence kombi zajisté problém nebude. Jestli to samé bude možné říci i prodejích to uvidíme … :-/
    (Mimochodem, jak dobře se prodává takové Inifiniti Q50 se 3 motory v nabídce?)

    • Infiniti se neprodává už vůbec 🙁

      • Myslím, že kritická bude cena. V Autotipu psali, že bude začínat někde od 900 000 nahoru. Pokud je to pravda, tak je to podle mě moc (přece jen je to stejná třída jako Mazda 6, ačkoliv ta se v Americe prodává levněji). Uvidíme ale jaké budou akce.

Komentáře nejsou povoleny.