Novinky

Mazda MX-5 1.5 BBR Turbo: je lepší, než atmosférický dvoulitr?

Mazda MX-5 nejen je že jedním z posledních čistokrevných sportovních aut v cenové kategorii do milionu korun, ale současně je také modlou příznivců atmosférických motorů. jenže současně jí všichni (až na komunitu jejich příznivců 😉 ) vyčítají absenci výkonu a točivého momentu. Výrazné zlepšení sice přinese MX-5 modelového roku 2019, ale znáte to – výkonu může být vždycky ještě trochu víc.  A tento problém už řadu let řeší třeba britský úpravce BBR, který motory doplňuje turbodmychadlem. Jaká ta auta doopravdy jsou, se však můžeme jen domnívat, protože se běžně v testech automagazínů neobjevují.

Teď ale otestoval Autocar MX-5 1.5 s turbokitem BBR, jenž dává 213 koní a 267 Nm, tedy stále mnohem více, než MX-5 2019 s dvoulitrem, což znamená, že to stále může být atraktivní volba. Turbokit umožňuje mnohem pohodovější cestování, protože točivý moment v rozmezí 3000-7000/min neklesá pod 203 Nm, ale britský magazín chválí i zachovanou točivost patnáctistovky, kterou zahanbuje dosavadní dvoulitr a oceňuje i dobrou řiditelnost přeplňovaného motoru. Za 4400 liber je to tedy investice, která stojí za zvážení. Další informace v následujícím videotestu: