Honda NSX vs Lamborghini Huracán: nerovný souboj ve sprintu…

Asi si vzpomínáte, že média dala Hondě novou generaci supersportu NSX pěkně „sežrat“. Dlouho se na něj čekalo a když už se konečně objevilo, místo pokračovatele „analogového“ odkazu původního NSX, sázejícího na jednoduchost a lehkou konstrukci se objevilo elektronikou (a elektrikou …a turby …a…) nabité monstrum s pohonem všech kol a celkem čtyřmi motory, z nichž ani jeden není atmosférický a pouze jeden spaluje benzin. Koneckonců v euforii „vymácháme jim v tom ústa“ se nesla i celá řada prvních testů, opravdu jen málo novinářů bylo z NSX nadšených. Že jedním z nich byl i Chris Harris, jeden z nejrespektovanějších novinářů, momentálně ve službách televizního pořadu Top Gear, je určitě jen náhoda. 😉

Postupem času se však karta začala obracet a NSX postupně začalo získávat kredit, zajímavé věci se však začaly dít zejména poté, co se do toho vložili jejich majitelé. Na internetu se objevila celá řada videí, porovnávajících NSX s konkurenty ve sprintu a bylo to dost překvapivé – málokdy prohrálo. Asi nejvíce emocí (a samozřejmě pochybností) vyvolalo vítězství nad Lamborghini Aventador, autem z úplně jiného světa superaut (abyste to nemuseli googlit, najdete ho v závěru článku jako bonus). 😉

Nejnovější počin, který se toulá po síti, je drag race mezi NSX a Lamboghini Huracán, což je přece jen reálnější soupeř pro japonský supersport. Sice je mi trošku záhadou, proč došlo ke srovnání se zadokolkovou verzí LP 580-2, ale znáte to, superauta k privátním testům se neshání snadno ani v USA. 😉 Každopádně papírově (pokud můžeme věřit vůči Hondě poněkud zaujatému webu fastestlaps) nemá NSX proti čtyřkolkovému huracánu sebemenší šanci. Ale realita, mrška, někdy prostě bývá jiného názoru. Došlo na sprinty s pevným i letmým startem a skončilo to v obou případech …drtivým vítězstvím NSX!

Honda NSX nejen že získala na startu náskok díky masivnímu zátahu elektromotorů, ale dokonce si jej na čtyřsetmetrové trati dokázala udržet, postupně neztrácela. A vítězství bylo v obou případech naprosto jednoznačné. Mimochodem NSX má na videu také velmi pěkný zvuk motoru, jenž se mimochodem také v řadě testů kritizoval. Já bych s ním asi byl vcelku spokojený…

 

3 komentáře: „Honda NSX vs Lamborghini Huracán: nerovný souboj ve sprintu…

  • 17.10.2018 (13:23)
    Trvalý odkaz

    Pokud vím, tak všichni více méně kritizovali hmotnost, ikdyž ji NSX perfektně maskuje i na okruzích. Dokonce MENZEL z AutoMotorundSport byl z NSX velice nadšený…dokonce prohlásil, kdybych měl zbytečných 150tisíc Ojro, tak jdu za dealerem a objednám si ji. Neuvěřitelně zábavné auto s úžasnou převodovkou i zvukem V6…Jediné co by posílil je výkon ve špičce, kde šestiválec nemá takový masivní krouťák, třeba oproti MB SLS, které je tam na tom jejich okruhu v Mendigu na prvním místě. Hned za Merglem se umístila Godzila GTR 🙂 Takže ono to s těmi novináři je kolikrát „trochu jinak“. Menzel je závodní jezdec s 20letou zkušeností…to mluví za vše. Však se na to mrkněte někde na webu to určitě bude protože tam měli i Civic TypeR a taky dopadl velmi dobře…na předokolku 🙂

    • 17.10.2018 (18:15)
      Trvalý odkaz

      Je jasné, že NSX má tenhle handicap, ale ten torque vectoring to asi dokáže účinně potlačit a navrch dokázali udělat to šasi ještě zábavné, což je těžko pochopitelné. na jednom videu myslím zrovna AMS (možná SA) je porovnání s R8+ a tam, kde jede audi jako po kolejích toho má řidič NSX plný volant. 😀

Komentáře nejsou povoleny.