Novinky

Honda Passport (2019): zpátky do terénu

Honda na autosalonu v Los Angeles představila nový SUV model se starým jménem Passport, jenž má hned dva důležité úkoly – jednak vyplnit mezeru mezi CR-V a Pilotem, ale co je důležitější – přilákat nové zákazníky, kteří potřebují (nebo chtějí 😉 ) auto s lepšími terénními schopnostmi, než mají současná SUV a crossovery. Jinými slovy – nový passport chce podle výrobce konkurovat autům jako je Toyota 4Runner, Jeep Grand Cherokee nebo Chevrolet Blazer, ale třeba i Ford Edge a Nissan Murano. To je sice dost široký okruh konkurentů, ale orientace passportu na terénní SUV je v tomto směru zcela zřejmá.

Naštěstí to je podpořeno i odpovídajícím designem. Passport nezapře inspiraci ve větším pilotu, jehož techniku převzal, ale zabalil ji do výrazně atraktivnějšího, rozuměj drsnějšího designu. Příď dostala masivní masku chladiče, i nárazník a co je zajímavé, motiv přídě Flying H u verze s ochrannými lemy připomíná spíš evropský Civic 9G, než ostatní současné Hondy. Jak je vidět, idea jeho designérského řešení není v současnosti u Hondy úplně mrtvá. 😉 Silueta passportu je (na rozdíl od výchozího krabicoidního pilotu) vyvážená, převládají hrany a výrazné prolisy a nechybí ani střešní spoiler. Ve stejném stylu je i záď s obdélníkovým zadním oknem a robustním nárazníkem. Vzhled auta lze ještě zvýraznit plastovými nástavci blatníků.

Ne, že by nemohlo auto tohoto zaměření vypadat ještě drsněji, ale docela se to povedlo. 😉 Novinka má rozměry 4838 x 1997 x 1819 mm a rozvor 2820 mm a co je v tomto případě klíčové – světlost 21,4 cm, která mu zaručí slušnou průchodnost terénem. Tím druhým klíčovým faktorem je pohon všech kol i-VTM4. Jedná se o obdobu systému SH-AWD u Acury – disponuje vektorováním točivého momentu mezi koly zadní nápravy, ale nejedná se o permanentní 4×4, ale o připojitelnou čtyřkolku.

Ovšem pro případ, že některým zákazníkům bude stačit jen vzhled, v nabídce bude i verze s pohonem pouze předních kol a světlou výškou 19,8 cm. Kola jsou standardně 20″, s obutím 245/50 nebo 265/50. Důležitá je pro tenty typ aut i schopnost tahat přívěsy, předokolka zvládne 1590 kg, čtyřkolka 2270 kg. O pohon se stará vidlicový šestiválec 3,5 l o výkonu 284 koní při 6000/min a točivém momentu 355 Nm při 4700/min. Síla motoru jde na kola prostřednictvím devítistupňového automatu.

Interiér je shodný s výchozím pilotem, došlo pouze k výměně klasického voliče automatu za tlačítka a ke zvětšení displeje v kapličce. Nový design má také volant a dekory palubní desky a výplní dveří, které jsou v luxusnější lesklé černé. Kabina má být v rámci dané konkurence nejprostornější, doplněná o zavazadlový prostor o velkorysém objemu 1160 litrů. Přepravní kapacitu lze dále zvýšit třeba použitím originální hondazahrádky. 🙂 Do prodeje v USA půjde passport na jaře příštího roku, na Evropu bohužel tohle auto moc není…

12 komentářů: „Honda Passport (2019): zpátky do terénu

  • no v terenu to na cherokee asi nebude mit… ale jsem zvedav na videa. Chtelo by to priplatkovej podvozek mozna. Nejakej offroad package a bylo by to pekny.

    • Ono je to spíš pro dobrý pocit, že můžeš, kdybys náhodou chtěl. Maximální off-road bude pro zákazníky nějaká lesní nebo polní cesta. 🙂 Důležité hlavně je, že to dobře vypadá, Honda takový krok zpátky určitě potřebovala.
      Já bych i-VTM4 úplně nepodceňoval, ten vectoring bude fungovat dobře, spíš záleží, jaké to bude mít jízdní režimy.

      • ne ten pohon nehanim…. v Ridgelinu to funguje vyborne. Skoda, ze to nedali sem do CRV treba… ale ono to asi staci i to co tu je.

        • S CR-V to možná bude ještě zajímavé – do budoucna. Největší konkurent RAV4 má teď „offroadovější“ verzi Adventure a ta dostala také 4×4 s torque vectoringem, tatímco běžné verze mají klasiku. Tak jsem zvědavý, jak na to Honda zareaguje. 😉

  • Páči sa mi … do Európy s ním … 😀

  • Za mě teda děs. Vypadá to jak 10 let starej Duster – předek starej a nudnej, zadek low-cost hrůza.

    Rozumím, že ne každý potřebuje kisnu jak Pilota a lidem stačí i 5 míst, ale moc nechápu, komu v takovém případě nestačí CR-V. Jediné plus vidím v tom V6, ale to je jediná záchrana. Jsem zvědav, jak se to bude prodávat, Amicí jsou na tyhle nudný plasťáky zvyklý, protože je pochopitelně dělá komplet domácí produkce, ale čekal bych, že Honda ukáže něco lepšího a ne že se zařadí hned vedle pleček jako je Trailblazer, Terrain nebo Explorer…

    Dle mého by lepší řešení bylo udělat kratšího Pilota, nechat to spíš luxusní, sem-tam hodit černej plast a říkat tomu Pilot Sport nebo Pilot Adventure. Tohle je o třídu lacinější než všechny ostatní Hondy.

    • Když se dívám na společnou fotku všech SUV, tak mezi CR-V a Passportem je asi takový rozdíl, jako mezi HR-V a CR-V, tedy obrovský. Takže chápu, že někomu stačí pět míst, ale chce velké auto.
      Na tebe to možná působí „staře“, pro jiného to může být to zamýšlené „rugged“, které k autu tohoto zaměření sedí. Druhou cestou je třeba to, co provedl Jeep u Cherokee. 😀 Stále si třeba nejsem jistý ani cestou, kterou se vydal LR Discovery a LR/RR obecně, k tomuhle typu auta prostě patří to, jak vypadaly před 10 lety. Můj názor.
      Ale s kreativitou to u zadních lamp fakt nepřehnali. 😉 Každopádně nevidím nic o třídu lacinější, než u ostatních Hond. Naopak to na mě působí o třídu hodnotnější, než Pilot. Nevím ale, jak moc je to měřítko. 😀

      • Mě se asi ještě nestalo, že by na mě hromady nenalakovaných dílů působily „hodnotně“, nedej bože hodnotněji než lakované… No ale já jsem divnej a hnusný podběhy na C9G jsem taky pěkně za svoje nalakoval, když se na mě vykašlala Honda.

        • Civic taky není žádnej ofrout 😀

          • To je prece jedno, bavime se o tom, co vypada hodnotne a to u me nelakovane nejsou. Jedno, jestli na Outbacku nebo Civiku. Ja bych si dolakoval i lexus 🙂

        • A to si ty lemy mohl mít loni či letos za hubičku přímo od Hondy 😀
          Ale je fakt, že ten „offroad“ paket na C8/9G jsem nikdy nepochopil… 🙁

  • Mně se to teda líbí 🙂

Komentáře nejsou povoleny.