Novinky

Toyota Land Cruiser: nová generace už příští rok!

Současná generace Land Cruiseru (J200) patří k opravdovým automobilovým dinosaurům – vyrábí se už předlouhých dvanáct let a přestože nelze zpochybnit jeho schopnosti, konkurence už je dnes prostě o dvě generace napřed. Přestože už to pomalu začalo vypadat, že chce Toyota v tomto případě jít cestou Land Roveru Defender, nástupce už se blíží.

Podle informací japonského magazín BestCar se nová generace představí už 😉 v roce 2020, přičemž koncept nebo prototyp auta by mohl být k vidění už letos v říjnu na Tokyo Motor Show. Smutnou, ale očekávanou novinkou bude zrušení motoru V8 5.7, jenž bude nahrazen jednotkou V6 3.5 twin-turbo a místo osmi kvaltů bude mít automatická převodovka stupňů deset.

Auto samozřejmě Japonci našlapou nejmodernější technikou, ale co se konstrukce týče, zůstane konzervativní a opět bude spočívat na ocelovém rámu. Na novou generaci se tím pádem může těšit i od landcruiseru odvozený Lexus LX.

5 komentářů: „Toyota Land Cruiser: nová generace už příští rok!

  • Konkurence má jen o dvě generace novější vůz, ale co je pro LC konkurence..
    to je kontroverzní téma. Jedná se tu o nejspolehlivější automobil co je na trhu, avšak zajisté, těším se na novou generaci.
    Je to vůz, který nemá konkurenci, a je obtížné ho s něčím srovnávat. Rádoby konkurence je jednaná pro městské pipinky. Ztráta V8 je ovšem bolestivá, pozmění to charakter LC a jeho DNA.

    • V obecné rovině, tedy třídě luxusních SUV, má konkurentů poměrně dost. Samozřejmě až na výjimky nedokáží v terénu to, co LC, ale obávám se, že to většina klientely neřeší a spíše si všímá rustikálního exteriéru, interiéru a schopností na silnici. Už měl být „aktualizován“ dávno. 😉

    • Mamut: je to trend. Spousta lidí na US fórech si pochvaluje V6 turbo v F150. LC není pick-up, ale nadšení Američanů z downsizingu je prostě čím dál tím patrnější. Na fóru Lexe jsem nedávno četl diskusi, kde majitel GS200t argumentoval tím, že si přece (za stejné peníze!!) nebude kupovat 350, když jede skoro stejně a víc žere. Nějaký zvuk, kultivovanost, odezva na plyn a reálná rychlost, nezájem.

      Vox populi, vox dei.

      • Ano, bohužel. Globalizované už je i myšlení lidí. Je mrzuté, že se to přenáší i na takové vozy jako je LC. Jisté je, že se stále najdou lidé, kterým se to nebude líbit. V6 v takových vozech může být alternativa, ale ne Standard. To je k politování.. Bohužel už to tak zůstane.

        • Tohle podle mě není o globalizaci, ale o faktu, že řidičů je čím dál míň. Většina majitelů jsou je uživatelé. Zajímá je výbava, pohodlí, konektivita, že se to dostatečně hýbe a má nízké provozní náklady :-/

Komentáře nejsou povoleny.