Toyota Hiace (2020): dodávka, co není z Francie

Toyota představila novou generaci užitkového modelu Hiace, využívajícího stávající platformy, která byla upravena ve stylu nové TNGA a japonských motorů. Premiéru měl vůz na Filipínách, což samozřejmě není náhoda – hiace je určen pro trhy v rozvojových zemích v Asii, Africe, Oceánii, Latinské Americe, Blízkém východě a Mexiku. Škoda, že ne i v Evropě, když mezi rozvojové státy patří podle banky JPMorgan už i Česká republika. 🙂 V Japonsku bude nadále prodávána dosavadní verze.

Toyota Hiace mezigeneračně výrazně povyrostla – na délku o 570 mm, na šířku o 255(!) mm a rozvor se zvětšil o 640 mm. Vyrábí se ve verzi se standardní a zvýšenou střechou a řadou variant interiéru včetně až 17místného mikrobusu. Karoserie má vyšší tuhost a bezpečnost při nárazu bude odpovídat pěti hvězdám v Euro NCAP, tento test ale podstupovat nebude.

Hiace potěší (ve verzi s lakovanými nárazníky 😉 ) sympaticky hranatým, minimalistickým designem exteriéru, ale i interiéru, k pohonu slouží alternativně buď turbodiesel o objemu 2,8 l (1GD) nebo benzinový V6 3.5 (7GR) a to jak s manuální, tak automatickou převodovkou.