Novinky

Tohle jsou nejkreativnější automobilky. Jak si stojí japonské značky?

Určitě vám nemusím říkat, že si evropské značky dost zakládají na sebechvále. Jsou prý ze všech nejkvalitnější :-D, nejspolehlivější 😀 a nejinovativnější. Jak je tomu v těch prvních dvou ohledech ve skutečnosti, příznivci japonských aut dobře vědí. Ale co ty inovace? Něco takového se dost špatně hodnotí, ale je tu jedno hledisko, které může určitým způsobem posloužit jako měřítko – množství přihlášených patentů.

Společnost Harrity Patent Analytics, která je součástí právnické firmy
Harrity & Harrity, zveřejnila žebříček nejinovativnějších společností, co se týče počtu patentů, podaných v roce 2018. V první třístovce inovátorů ze všech odvětví, kteří tvoří zhruba 54 % všech podaných patentů, je jedenáct automobilek.

Jasnou jedničkou mezi výrobci aut je Toyota, která je zároveň šestá(!) celkově, akčnější je jen IBM, Samsung, Canon, Intel, Alphabet a GE. Přihlásila vloni v USA 2554 patentů, 55 % z nich z oblasti mechanické, 25 % z oblasti elektrické/elektronické. Druhý je Ford s 2149 přihláškami (15. celkově), třetí Hyundai s 1539 patenty (celkově 22.), čtvrtý, respektive 34. je koncern GM s 1197 patenty a první pětici uzavírá Honda s 958 patenty (celkově 43.)

Šesté (89.) je Porsche s 503 patenty, následuje Nissan (97.) se 446 registracemi, BMW (198.) má registrováno 190 novinek. Mazda (234.) má 159 novinek a 244. příčka patří koncernu FCA s 155 patenty. Do prestižní třístovky se vešla ještě Tata se 126 patenty. Ale jak už bylo řečeno mnohokrát – ani zdaleka ne všechno, co je přihlášeno, se dostane do výroby. Ale stejně, co ty evropské značky? Tak třeba příští rok… 😉