Novinky

Mazda Iconic SP: dvourotorový wankel a 370 koní

Mazda na Japan Mobility Show představila slibovaný sportovní vůz „se vztahem k MX-5“. Teď už víme, že to není koncept nové MX-5, i když je dost pravděpodobné, že pátá generace miaty bude mít podobné designové rysy. Mazda Iconic SP je totiž kupé. A ne zrovna emikspětkové velikosti, má rozměry  4180 x 1850 x 1150 mm a rozvor 2590 mm, je tedy o čtvrt metru delší, než MX-5 a skoro tak velká jako poslední vydání RX-7.

Pod kapotou se točí dvourotorový Wankelův motor, tedy hypoteticky o objemu 1,6 l, jenž ale není spojen s koly, funguje stejně jako u MX-30 jako generátor elektřiny pro hnací elektromotor o výkonu 370 k. Spalovací motor je schopný zpracovat vodík, ale i biopaliva, akumulátor auta lze navíc dobíjet i přes zásuvku se sítě. I přes plug-in hybridní setup má Iconic SP rozumnou váhu 1470 kg, takže je lehčí, než Nissan Z nebo Toyota Supra, kterým by mohl teoreticky konkurovat.

U sportovních konceptů posledních let je asi zhola zbytečné psát něco o designu, je lepší být úplně zticha a jen se kochat, tohle je zase pastva pro oči. Jestli je to ale jen ochutnávka designového stylu nové MX-5 nebo jestli se Mazda rozhoduje, zda oprášit model RX-7, to zatím nikdo neví. Spíš to bude ta první varianta, držme se nohama na zemi. 😉

2 komentáře: „Mazda Iconic SP: dvourotorový wankel a 370 koní

  • Aspoň někdo udělal auto, ze kterého je poznat i bez loga, co by to tak mohlo být. Sice nakopnutý zadek je na mě až moc Lotus, i s těmi kruhovými světlomety, ale celkově je to takové fakt pěkná Mazda. Ono je z toho vidět, že dělat za každou cenu uhláky bez masky není nutně dobrá cesta a hezké auto lze udělat i když bude vypadat jako něco se spalovákem.

    Jo a interiér je teda skoro série, takže celkově se to zdá víc production-ready než Toyota a Honda dohromady. Plus parametrově je to hodně zajímavé a palec nahoru za odvahu mít pod kapotou spalovák, byť auto přímo nepohání. Stejně tak váha je jen těžko uvěřitelná, ale pokud by to skutečně takto těžké dokázalo jezdit, byl by to asi první sportovní uhlák, co by alespoň váhově mohl být zábavný a kdo ví, díky wankelu a reprákům by to mohlo být zajímavé i zvukově. Jsem pro reinkarnaci RX-7, ať to pošlou do světa a na MX-5 ještě zapracují, stejně nebude stačit z tohoto sundat střechu.

  • Na design Mazdy dneska nikdo nemá, až na skutečně pár výjimek. Ale co je to platné, když to zase skončí v šuplíku.

Komentáře nejsou povoleny.