Honda e: představena platforma + další nové info

Honda učinila další krok v prezentaci elektromobilu “e”. Dala k dispozici nákres platformy a poskytla další zajímavé informace. Honda e opravdu nebude jen tak “obyčejný” elektromobil. S nezávislým zavěšením všech kol, rozložením hmotnosti 50:50, motorem vzadu a pohonem zadních kol slibuje chování na silnici, na jaké u elektrických aut nejsme úplně zvyklí.

Honda také prozradila kapacitu Li-Ion akumulátorů. Doposud slibovala jízdní dosah “přes 200 km”, což je dost nepřesná informace, nyní je jasné, že si energii bude brát z 35,5kWh článku. To znamená, že má kapacitu asi nejblíže e-Golfu (35,8), jenž v reálném provozu zvládne v závislosti na aktuálních podmínkách ujet 220-260 km. Lze předpokládat, že Honda e bude dosahovat podobných parametrů a jízdní dosah kolem 240-250 km je docela slušný. Další informace v přiložené tiskové zprávě:

************

ZCELA NOVÁ PLATFORMA VOZU HONDA E BYLA VYTVOŘENA S CÍLEM POSKYTNOUT VÝJIMEČNÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI V MĚSTSKÉM PROVOZU

* Podvozek je optimalizován pro nejlepší ovladatelnost malého vozu nové generace v městském prostředí

* Konstrukce hnacího ústrojí vozu Honda e klade důraz na maximální účinnost a využitelnost

* Efektivní technologie akumulátoru s funkcí rychlého dobíjení

* Díky čistému aerodynamickému stylu je nový elektromobil ztělesněním ideálního vozu pro městský provoz

Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda, vůz Honda e, je prvním vozem této značky, který je postaven na platformě vytvořené speciálně pro elektromobily. Ta je od základu nově navržena s cílem zajistit vozu vynikající dynamické jízdní vlastnosti.

Platforma vozu Honda e byla vyvinuta se zaměřením na městské prostředí a nabízí mimořádný jízdní zážitek. Akumulátor je umístěn nízko pod podlahou a uprostřed mezi nápravami, takže rozložení hmotnosti je v poměru 50:50 a nízké těžiště zajišťuje optimální ovládání a stabilitu. Vysokootáčkový elektromotor pohání zadní nápravu a usnadňuje tak přesné řízení vozu dokonce i při prudkém zrychlení.

Platforma poskytuje pohodlí při jízdě a také hbité ovládání vozu. Nezávislé zavěšení čtyř kol přináší mimořádně vynikající stabilitu za všech podmínek, pohodlnou jízdu a citlivé řízení. Prvky zavěšení jsou vyrobeny z hliníku s cílem snížit hmotnost a optimalizovat tak nejen výkon ale také úspornost provozu. Kompaktní rozměry a krátké převisy dodávají vozu Honda e hbitost malých vozů nové generace, díky které je jízda v městském provozu pohodlná a manévrování v těsných prostorech bezproblémové.

Spolehlivý lithium-iontový vysokokapacitní akumulátor o výkonu 35,5 kWh lze dobíjet buď pomocí přípojky typu 2 a střídavým proudem, nebo rychlonabíječkou CCS2 se stejnosměrným proudem, což umožňuje nepřetržité používání a zároveň vnáší do dobíjení flexibilitu. Funkce rychlého dobíjení, kdy lze akumulátor za 30 minut dobít do stavu 80 %, ve spojení s celkovým dojezdem přes 200 km přináší výjimečnou použitelnost tohoto moderního hnacího ústrojí, které řeší požadavky vyplývající z nutnosti každodenního dojíždění.

Nabíjecí port vozu Honda e je navržen s důrazem na jednoduchost a použitelnost. Je začleněn do kapoty a pro řidiče ho osvětlují prvky LED, které jsou viditelné skrze skleněný panel a zároveň řidiče informují o stavu dobíjeného akumulátoru. Umístění dobíjecího portu umožňuje snadný přístup zepředu nebo z libovolné strany. Displeje na dvojité dotykové obrazovce uvnitř vozu zobrazují aktuální stav nabití akumulátoru, zatímco grafické zobrazení hnacího ústrojí signalizuje aktuální tok energie a stav regenerace a dobíjení.

K udržení optimální teploty je akumulátor chlazen vodou, čímž se maximalizuje účinnost akumulátoru a dobíjení a zároveň se minimalizují jeho rozměry a hmotnost, takže nezabírá místo v kabině. Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je klíčovou součástí nejnovějšího závazku značky v oblasti elektrifikace, kdy si vytkla za cíl, že do roku 2025 budou všechny její vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrifikovanou technologií. Sériová výroba prvního akumulátorového elektromobilu pro evropský trh, který byl představen v prototypové podobě na ženevském autosalonu v roce 2019, bude zahájena v průběhu tohoto roku.

5 komentářů: „Honda e: představena platforma + další nové info

  • 14.6.2019 (6:40)
    Permalink

    Za mě – bída. Jsem zvědav, jaká bude cena a reálné výkony, nicméně vedle třeba “blbého” pažouta 208, který bude mít 50 kWh baterku je těch 35 skutečně málo.

    Docela věřím tomu, že Japonec bude happy a pro něj to Honda primárně dělá (tam na ten retrodesign poletí jak slepice na flus, ať to bude stát cokoliv), ale tady v Evropě…? Jestli to bude nejen s malým dojezdem, ale ještě navíc drahé, zase z toho bude jen záležitost pro pár nadšenců. A to jsem si myslel, že Honda konečně po letech něco udělala zase jednou rozumně. Zatím se zdá, že zase ne, ale uvidíme cenu.

    • 14.6.2019 (10:43)
      Permalink

      Cena samozřejmě bude vysoká, Honda zřejmě své cílení na horní okraj mainstreamu myslí vážně a auto evidentně cílí spíš na BMW i3, než na Pažouta nebo VW.
      Pokud jde o baterku, tak auto zřejmě zaujme jen ty zákazníky, co denně najezdí do těch cca 240-250 km. Přemýšlím, kolik by jich asi mohlo být… 😀

      • 14.6.2019 (20:43)
        Permalink

        King: kdyz cili nahoru, tak to snad znamena, ze by to melo byt lepsi nez pazout, ne horsi, nemyslis? Protoze v testech to schyta, ze za ty prachy to ani tu baterku jak pazout nema.

        Neco jako kdyby mel Civic slabsi motory nez Sandero, ale stal jak BMW 1. Baterky jsou alfa a omega elektromobilu.

        • 15.6.2019 (8:21)
          Permalink

          Motor je pořád motor a baterka je baterka. Tvůj argument je na úrovni “Sandero má větší nádrž, než Civic, tak je lepší”. Tesla se svými 400+km dojezdem celou kategorii akorát zdeformovala. Městské auto fakt nepotřebuje ujet na jedno nabití 500 km. Nemělo by samozřejmě ujet jen 100 km, ale třeba s naším nájezdem kolem komína bychom dobíjeli zhruba jednou za 14 dní.

  • 14.6.2019 (20:16)
    Permalink

    Mě se to auto hrozně líbí a na dojezd do práce 200+km bohatě stačí. Určitě to bude mít jedno velké ALE. Cenu. No uvidíme.

Komentáře nejsou povoleny.