Novinky

Toyota vymyslela systém pro řidič(ky)e, co si pletou brzdu s plynem

Určitě si vzpomenete na jednu z největších afér, která Toyotu v její historii postihla – kauzu takzvaného nechtěného zrychlování, které postihlo značné množství aut této značky zejména v USA. Přestože se ukázalo, že některé toyoty skutečně z vlastní vůle přidávaly plyn i proti vůli řidiče kvůli možné chybě v softwaru elektronického pedálu, v řadě případů byly však na vině pouze shrnuté koberečky, bránící vrácení pedálu do původní polohy a často se jednalo i o problém mezi volantem a pedály – osoby za volantem, které lze asi stěží nazývat řidičem, prostě šláply o kousek vedle…

Nic takového by se ale prý už nemělo stát díky systému Acceleration Suppression Function, který Toyota letos v létě zařadí na domácím trhu do balíčku Safety Sense a později jej rozšíří i do dalších zemí.

Systém ASF by měl vyhodnotit, zda došlo k neúmyslnému sešlápnutí plynového pedálu na základě rychlosti jízdy vozidla a intenzity a rychlosti sešlápnutí pedálu a pokud je z dalších senzorů a algoritmů zřejmé, že skutečně nešlo o záměr řidiče prudce akcelerovat, elektronika nechá dupnutí na plyn bez odezvy pohonného systému. Toyota také slíbila, že dá systém k dispozici dalším výrobcům, pokud o něj projeví zájem. Jsem zvědav, zda se elektronice skutečně podaří zvítězit nad lidskou …roztržitostí. 😉

Z obrázků je patrné, že ASF bude mít i řadu dalších funkcí, včetně možnosti přivolání lékařské pomoci, o těch se však Toyota prozatím nerozepsala. Doufejme, že z toho nakonec nevyplyne, že auto znemožní například projet zatáčku pod plným plynem na mezi adheze. Nemohu se zbavit dojmu, že nejlepším systémem v autě je dobrý řidič… 🙁

2 komentáře: „Toyota vymyslela systém pro řidič(ky)e, co si pletou brzdu s plynem

  • no a az budete chtit necemu doopravdy ujet, tak mate smulu 😀

  • Me vzdycky nahani hruzu ta informace, ze nekdo vymysli nejaky takovy system.

Komentáře nejsou povoleny.