Novinky

Honda: lidé milují nostalgická jména. Jaký model by ještě mohl být oživen?

Nelze si nevšimnout, že si Honda v posledních letech oblíbila reinkarnaci ikonických jmen. Začala s tím u motorek, kde peklo písmeno-číselných kódů v krátké době po sobě oživila značení jako Africa Twin, Transalp nebo Hornet. Pak to zkusila s auty – sedan Acura ILX, jenž (ačkoli to bylo pěkné auto) vůbec nikoho nezajímal, se v aktuální generaci změnil ve fastback Integra a prodeje se rázem víc než zdvojnásobily. Náhoda? Třeba jen ILX prostě nebylo moc dobré a integra je… Ale pravděpodobnější je, že Amíci na integru slyší.

To ostatně potvrzuje i nedávno představený koncept kupé Prelude. Auto, které má zjevně technický základ v 11. generaci Civicu (e:HEV), je tím pádem de facto „jen“ Civic Coupe (tedy přesněji Integra, protože kupé Civic se designově nikdy od Civiců nelišilo, jméno Integra je ale už obsazené), ten ale před lety pro nezájem zákazníků skončil. Přitom je zjevné, že to Honda s návratem kupé Prelude myslí vážně a obrovská odezva z řad veřejnosti i médií jí v tom jen utvrzuje. Může za to tedy nostalgie okolo jména Prelude?

Mluvčí severoamerické Hondy Chris Martin je přesvědčen, že lidé ikonická jména z historie Hondy milují a že mohou být klíčem k úspěchu nových aut. Jako další příklad možné reinkarnace uvedl označení Element. To mě trošku překvapilo, protože jsem element nepovažoval za úplně úspěšný pokus Hondy oslovit mladé zákazníky. Pro ty později narozené – stylová krabice se zakulaceným rohy Honda Element s technikou dvojkového CR-V bez B sloupku a s omyvatelným interiérem se vyráběla od roku 2002 do 2011 a prodalo se jich zhruba 325 tisíc. Ale třeba by si Američané také rádi vzpomněli, kdyby dostali zajímavě tvarované kompaktní SUV… I když – tahle stylovka pro mladé se prý vymykala průměrnému věku kupců Hondy v USA jen nepatrně. Ale – pssst… 😉

Co na obou již představených projektech oceňuji, je především to, že Honda odolala pokušení vykrást jména fun modelů z minulosti a přilepit je na sportovní SUV. Integra je opět kompaktní, sportovně laděné 5D na bázi civicu (jakkoli kompaktní třída od té doby trošku povyrostla) a Prelude sice nemá nic společného s accordem jako dříve, ale při současné velikosti accordu je to jedině dobře – a stále je to kupé. To nám dává spoustu prostoru se zasnít – jaké jméno byste rádi zase viděli na autech v showroomech Hondy?



U mě je to jasné – rozhodně S2000 (jemuž bych dal bez váhání přednost před preludou). Je mi jasné, že by to byla chůze po hodně, ale hodně tenkém ledě – ale co třeba se ještě jednou (pořádně!) zamyslet nad konceptem CR-Z a udělat CRX coby alternativu unylého jazzu? Klíčem by samozřejmě bylo zase nepřepálit cenu. A kdyby náhodou mělo i verzi del Sol, byl bych velmi spokojený. 😉 Víc bych asi je štěstí nepotřeboval, ať si k tomu Honda klidně prodává šest SUV/crossoverů. Ale možná bych to ještě rozšířil jiným směrem – co kdyby náhodou lidé nemilovali jen nostalgická jména, ale i design? Nový jazz, inspirovaný třeba původní Hondou City, popřípadě Hondou Z nebo Hondou N360, to by se mi také líbilo. Všechno by totiž bylo lepší, než to, co máme v subkompaktní třídě teď… 😀