Super GT 2020: v polovině sezony vede Toyota, Honda těsně druhá
Stejně jako v případě formule 1, covid naboural i kalendář závodů japonských cesťáků Super GT. Ty se letos střídají jen na třech okruzích – na Fuji se pojede 4x(!), dvakrát na Suzuce a dvakrát na Motegi. Chtěl bych říct, že je letošní ročník vyrovnaný, ale …není. V testech sice vypadaly silně Hondy NSX, ale při prvním závodě na Fuji přišel doslova šok, když nové Toyoty Supra GT obsadily v cíli prvních pět míst!
Druhý závod na Fuji sice vyhrála Honda NSX GT týmu Keihin, ale za ní se opět seřadila pětice toyot, přerušená jen 5. místem NSX-GT stáje Kunimitsu.
A bohužel to vypadá, že Nissan GT-R se nezvedl ani v této sezoně. Tým Autech sice vyhrál třetí závod na Suzuce, ale další GT-R bylo až šesté. A to byl pro Nissan zatím nejlepší závod, v prvním bylo GT-R nejvýš na sedmém místě s ve druhém na osmém. 🙁
Zatím poslední závod na Twin-Ring Motegi vyhrálo opět Keihin NSX-GT a díky tomu vypadá průběžné pořadí docela vyrovnaně – Supry 1., 3. a 5., NSX 2. a 4. …a Nissan 6., ale je to jen díky tomu, že týmy Hondy Keihin a Kunimitsu předvedly silně nadprůměrné výkony, nejlepší auto má letos prostě (zase) Toyota a vcelku jedno, jestli závodí jako Lexus nebo ne… Pokud by náhodou letošní ročník nevyhrála, byla by to spíš nehorázná smůla. No a Nissan teď nemá zrovna šťastné období, naposledy vyhrál šampionát před pěti lety. Myslím, že by Super GT potřebovalo ještě rozšířit šampionát o nějakou další značku (třeba z DTM), aby se závody trošku zatraktivnily.
Pro Hondu je letošní rok poněkud složitější, na rozdíl od konkurentů, kteří mohli pracovat s loňskou technikou, NSX-GT muselo být kompletně přepracováno – letos poprvé totiž v souladu se změnami pravidel nemá motor uprostřed, jako produkční verze, ale vpředu (za přední nápravou).
P. | No | Team | Rd1 | Rd2 | Rd3 | Rd4 | Rd5 | Rd6 | Rd7 | Rd8 | Total | Behind | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 36 | TGR TEAM au TOM’s | 18 | 18 | 14 | 3 | 53 | – | 82 | ||||
2 | 17 | KEIHIN REAL RACING | 23 | 6 | 23 | 52 | -1 | 86 | |||||
3 | 37 | TGR TEAM KeePer TOM’s | 23 | 11 | 7 | 8 | 49 | -4 | 76 | ||||
4 | 100 | TEAM KUNIMITSU | 8 | 9 | 18 | 9 | 44 | -9 | 64 | ||||
5 | 14 | TGR TEAM WAKO’S ROOKIE | 14 | 14 | 5 | 11 | 44 | -9 | 64 | ||||
6 | 23 | NISMO | 2 | 5 | 23 | 6 | 36 | -17 | 50 | ||||
7 | 38 | TGR TEAM ZENT CERUMO | 11 | 7 | 18 | 36 | -17 | 56 | |||||
8 | 39 | TGR TEAM SARD | 9 | 8 | 9 | 5 | 31 | -22 | 38 | ||||
9 | 3 | NDDP RACING with B-MAX | 7 | 6 | 8 | 7 | 28 | -25 | 32 | ||||
10 | 16 | TEAM Red Bull MUGEN | 1 | 4 | 14 | 19 | -34 | 24 | |||||
11 | 64 | Modulo Nakajima Racing | 1 | 2 | 11 | 4 | 18 | -35 | 20 | ||||
12 | 19 | TGR TEAM WedsSport BANDOH | 5 | 1 | 4 | 10 | -43 | 6 | |||||
13 | 24 | KONDO RACING | 4 | 2 | 3 | 1 | 10 | -43 | 2 | ||||
14 | 8 | ARTA | 6 | 1 | 1 | 8 | -45 | 8 | |||||
15 | 12 | TEAM IMPUL | 3 | 1 | 3 | 7 | -46 |