Novinky

Honda HR-V: nové informace (a fotky) z Japonska

Honda oficiálně představila Evropě třetí generaci crossoveru HR-V před necelým měsícem. Známe jeho podobu i výkon hybridního systému, ale technických informací je pomálu. Prodej začne totiž až koncem letošního roku (u nás možná až počátkem příštího), tak proč si vystřílet veškerou munici více než půl roku dopředu. Jenže mezitím byl spuštěn prodej HR-V MY2021 v Japonsku (kde se jmenuje opět Vezel) a díky tomu si můžeme už teď doplnit skládačku dostupných informací, které budou s evropskou verzí víceméně identické. Tak se pojďme podívat, co se na nás už zanedlouho chystá. 😉

Jsem docela zvědavý, o co se bude Honda při propagaci HR-V opírat v Evropě, v Japonsku jsou hybridy s H na masce naprosto běžnou věcí, přestože systém i-MMD (e:HEV) je stále ještě poměrně nový (většina hond má v Japonsku techniku i-DCD se sedmistupňovou dvouspojkou), je to jen hybrid – Honda proto vyzdvihuje i další přednosti auta.

Honda upozorňuje své JDM zákazníky na vytříbený, moderně působící design ve stylu crossover-coupé, jenž má zároveň být velmi aerodynamický, prošel zkouškami v aerodynamickém tunelu R&D centra Sakura, kde se vyvíjí technika Hondy pro formuli 1. HR-V dále láká na zážitky z jízdy, což je příslibem dobře vyladěného podvozku a řízení. Tužší sloupek řízení, upravené uložení náprav a nové naladění pérování, to vše má přinést lepší jízdní vlastnosti a současně více pohodlí – a to i přes nárůst světlosti o 10 mm. V neposlední řadě je zmiňována také výkonnost hybridního systému. Parametry elektromotoru 131 k a 253 Nm sice na papíře neohromí, ale elektromotory se v reálném provozu chovají lépe. Kdo řídil nový Jazz, určitě bude souhlasit. 😉

Interiér patřil k silným stránkám současné generace, ta nová bude ještě prostornější, bohužel se mi zatím nepovedlo zjistit velikost kufru. Materiály v kabině by měly být na danou třídu prémiové, stejně jako bezprůvanová ventilace, desetireproduktorový audiosystém s kevlarovými kužely, dotykové ovládání LED lampiček, nebo automatické otevírání pátých dveří, což také není v segmentu malých crossoverů zatím úplně běžná věc. Lákadlem má být panoramatická dvoudílná střecha.

A teď trocha čísel… Nové HR-V oproti předpokladům nevyrostlo, je dokonce kratší a nižší: 4330 x 1790 x 1590 mm, rozvor 2610 zůstává, stejně jako rozchod kol 1535/1540 mm. Váha šla nahoru oproti aktuální atmo 1.5 o zhruba 100 kg. Pohonný systém e:HEV má kód LEC-H5. Spalovací motor 1.5 i-VTEC, fungující primárně jako generátor elektřiny, má výkon 106 koní v intervalu 6000-6400/min a točivý moment 127 Nm ve škále 4500-5000 otáček. Elektromotor má maximální výkon 131 koní mezi 4000-8000/min a točivý moment 253 Nm od nuly do 3500 otáček. Pro zajímavost – benzinová verze 1.5 i-VTEC (L15Z) má skromných 118 k při 6600/min a 142@4300 ot., výhradně v kombinaci s CVT. Nebylo by tedy moc o co stát… Nižší verze výbavy jezdí na kolech 215/60 R 16, vyšší pak na 225/50 R 18, což bude případ i evropských modelů.

Nepříjemnou zprávou je, že se u evropského HR-V zase nepočítá s pohonem všech kol, leda že by (potenciální) zákazníci ve velkých počtech řvali. Což nebudou, kde by Honda v Evropě vzala velké počty zájemců(?)… Zájem o AWD je prý mezi majiteli malý, což upřímně trošku pochybuji. Honda zůstane u nabídky jediné hybridní motorizace, nevylučuje však pozdější rozšíření nabídky o elektrický nebo plug-in hybridní pohon, pokud by to vyžadovala situace na trhu. Tak – a teď se ještě můžete pokochat novou sadou fotek HR-V. Auto je to vážně pěkné, už se těším, až ho uvidím live.

9 komentářů: „Honda HR-V: nové informace (a fotky) z Japonska

  • Celkom slusne aj ked sa cakalo ,ze generacne narastie ,ale narastie asi len cena co je pre hondu tipicke ,dizajn hondy je o zvyku ako vzdy , tiez klasika hondy vaha hore vykon ostava ,stvorkolka je tazsia o takmer 150kg zase ku stvorkolke v zaii davaju 150 koni je otazkou ci je vykon len vec softwaru laebo aj hardwaru .. hlavne dufajme ze sa zlepsil komfort a hluk aspon o 50% lebo predosla generacia bola hrkalka , uprav si tam rozmer kufru ten ma priblizne nieco cez meter x 70cm plus , tych 370 bude asi litrov co je pomali 100L menej ako v predoslej generacii .. snad cena nebude prilis vysoka aby to vobec niekto kupil v EU..

  • Když se porovná hmotnost, výkon ICE a elektromotoru, u nových HR-V a Jazzu, vypadá to, že výkonově budou obě auta podobná.

    • To si nemyslím, HR-V bude cca o 50 kg těžší, než Jazz a bude mít o 20 koní víc. Dynamika bude určitě lepší, než u Jazzu. 😉

  • tych 370mm je rozmer kufru ktorych sa do kufru vojdu 4ks ,teda .370mm x 250mmx 500mm.

  • Pořád z toho nejsem úplně na větvi (a lakovaná maska, nota bene v té krémové, se mi nelíbí), ale tu červenou bych si s béžovým interiérem představit dovedl. Z pohledu využití jako druhé auto v rodině místo Civika by to šlo, otázka je – proč? Není to 4×4, spotřeba bude počítám kolem 5.5, ale to se vedle Civika, se kterým jezdíme za 6.3 nikdy nezaplatí.

    Je fajn, že to aspoň dole pojede podobně jako Civic, ale jinak tomu výkon prostě chybí a vlastně to nic moc než to, že je to „nové“ nenabízí. Přitom cena bude předpokládám šílená, když Crosstar stojí od 610k – tipuju okolo 650k základ a někde daleko nad 700k Exe. Za to už je v pohodě CX-30 4×4.

    Uvidím, až to uvidím, rád se s tím svezu a třeba to nakonec bude dávat smysl.

    • Tam je právě zásadní to „nové“. To zpravidla přináší tužší karoserii, lepší potlačení NVH, lepší kvalitu jízdy, ideálně i zlepšení ovladatelnosti atp. V poslední době pak i velké skoky v konektivitě a infotainmentu, i když to asi není důležité pro každého. A v neposlední řadě pak i lépe odladěné asistenty. 😉

      HR-V pojede dole lépe, než Civic, přece jen je tu při podobných parametrech výhoda okamžité reakce elektromotoru. Ve městě a na okreskách bude v rámci rychlostních limitů reálná dynamika stejná nebo lepší, tedy pro většinu běžných řidičů, kteří nevisí za autem před sebou s motorem na vytočenou dvojku. 😀 Na dálnici to moc nepojede, ale to by mně osobně netrápilo. Doufám, že si nová generace zachová jízdní zábavnost, z toho pohledu se mi líbilo víc, než Civic. Ne, že by jelo lépe, naopak, ale bavilo mě.

      Cenově to vidíš dost optimisticky, předpokládám, že to bude chtít konkurovat C-HR, takže tak 680 základ a 800 Exe. 😉 Teoreticky je to sice o třídu menší, ale bude prostornější a dynamičtější.

      • King: to je všechno s otazníky, nové HR-V bylo naopak po stránce hluku mimo, čekat, že to bude lepší lze, ale záruka to rozhodně není.

        Dynamika jasně, však píšu, že to pojede podobně, ale to není důvod to koupit plus výrazně horší dálnice to dále zabíjí. Jestli to skutečně bude za 800k, tedy v podstatě cena HR-V (dnes Elegance běžně kolem 850k), tak tím spíš opět nesmysl to kupovat. To auto prostě reálně nemá co nabídnout kromě novoty. Přecejen tady nesrovnáváme 20 let staré auto s novým, ale skoro nové s úplně novým. A tam je ten směr prostě v háji, takže drobná dílčí zlepšení provází zhoršení jiných parametrů a to vše za dramatického nárůstu ceny.

        CH-R je dle mého úlet, sice jsi někde v testech psal, že to jede moc hezky, ale to je pro rodinu nepoužitelné i jako druhé auto, za mě se tam dítě nevejde. Přesto se díky designu a eko-reklamě podařilo to nacpat docela dost ženským (vídám v tom jak mlaďošky, tak střední věk, s dítětem skoro vůbec). Vedle toho bude počítám HR-V v podstatě autobus, stejně jako to minulé (jestli mělo něco dobré, tak právě prostor a využitelnost – občas mě mrzí, že jsme toho Sporta nevzvali, sice tomu chyběla výbava, ale šlo by na to dát tažné i střešní nosič a prostorově je to se Civikem podobné).

  • Je super, že HRV nenatáhli třeba jako Civic. Parkování ve městě bude výhoda. Předek v lakované masce v barvě auta vypadá nic moc, v te černé je to mnohem lepší. Doufám, že zamakali na celkovém odhlučnění auta a jízdním komfortu. Jsem zvědavý na reálnou spotřebu. Hybridní Jazz si vede zatím takhle:
    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/1293-Jazz_Hybrid.html?constyear_s=2019&powerunit=2

    Po pravdě jsem čekal menší spotřebu u více vzorků. Vlastně jen dva z 44 vzorků tam jezdí pod 4 litry. Mezi 4 a 5 litry je 21 aut, takže cca. polovina vzorků jezdí do pěti litrů. Těžší HRV na tom bude hůř, tam to reálně bude třeba kolem pěti litrů a víc. Spotřeba bude sice třeba o litr, litr a půl menší než u současné generace, ale zase auto bude o víc než 100tkč dražší, s komplikovanější technikou a menším kufrem bez možnosti dojezdovky. Na druhou stranu ten jízdní komfort snad bude někde jinde.

    • U Jazzu hodně záleží na tom, kde jezdí. Město a mimo město je pod 5 naprosto bez problémů. Dálnice to dost razantně kazí.

Komentáře nejsou povoleny.