Toyota Supra 35th Anniversary Edition: o majitelích rozhodne loterie

Toyota si letos připomíná 35. výročí začátku prodeje sportovního modelu Supra na japonském trhu a při této příležitosti divize Gazoo Racing připravila pro JDM verzi 35th Anniversary Edition, která vznikne v počtu pouhých 35 exemplářů. A to je samozřejmě pro jJaponce, libující si v limitkách, zoufale malé množství, proto o jejich vlastnictví rozhodne los. Zájemci o auto se mohou od 6. do 31. srpna zaregistrovat a 7. září bude 35 z nich vylosováno a jejich objednávky finalizovány. A co Supra 35th Anniversary Edition přináší?

Toyota připraví edici na bázi verzí RZ (s třílitrem) i SZ-R (s dvoulitrem), pravděpodobně se vyrobí 27 aut s I6 a pouhých 8 se čtyřválcem. Supra 35 RZ se pozná podle laku Matte Storm Grey Metallic, u SZ-R bude možné sáhnout po jakékoli dostupné barvě, na fotkách se nám ukazuje v odstínu Lightning Yellow. V obou verzích je posazena na 19″ kovaných kolech v matné černé, která je použitá i na zrcátkách, brzdy mají červené třmeny. Sedadla mohou být červená nebo černo-červená, v kombinaci kůže a alcantary. Nechybí samozřejmě hliníkové pedály, karbonové dekory a nápisy 35th Anniversary. Lze předpokládat, že všechna auta skončí dříve či později v soukromých sbírkách, při takto malém počtu vyrobených kusů se dá čekat, že jejich cena půjde nahoru.

6 komentářů: „Toyota Supra 35th Anniversary Edition: o majitelích rozhodne loterie

  • 9. 8. 2021 (15:15)
    Trvalý odkaz

    tak na tu verzi se 4hrnkem se mohli rovnou vykaslat, udelali by lip.

    • 9. 8. 2021 (23:50)
      Trvalý odkaz

      Taky jsem to nepochopil. Asi něco pro eko-sběratele. 😀

      • 10. 8. 2021 (6:22)
        Trvalý odkaz

        Pánové, jste nějak oba přehlédli, že to je pro Japonsko. Kde se třeba MX-5 prodává pouze jako 1.5. Japonec nepotřebuje nutně nejvyšší výkon, protože s tím nemá kde pořádně jezdit (na dálnici tuším stále 80 km-h limit) a pokud bydlí ve větší aglomeraci (což je případ mnoha z těch, kteří na takové auto mají), má to k nejbližší horské silničce dvě hodiny jízdy padesátkou. Možná i to je důvodem, že jsou tam sporťáky tak oblíbené a mají takový image, podobně jako v UK kabriolety. Je frajeřina mít auto na jeden den v roce a ještě nevědět na který.

        • 10. 8. 2021 (14:57)
          Trvalý odkaz

          To máš samozřejmě pravdu, ale nevysvětluje to, proč by 8 lidí z 35 mělo chtít Supru s dvoulitrem. Nedává to smysl ani imageově, ani z pohledu investičního. Na srazu na benzince s dvoulitrem moc wow efekt neuděláš a ačkoli bude dvoulitrů pár, těžko porostou na ceně víc, než ty I6.

          • 11. 8. 2021 (6:29)
            Trvalý odkaz

            King: tak jasně, že to „nedává smysl“, proto to Toyota dělá – schválně chce těch 8 kusů nechat na salónech neprodaných 😀

            Toyota počítám dobře ví, že to smysl má a auta se prodají, o tom je business.

          • 11. 8. 2021 (14:14)
            Trvalý odkaz

            Neříkám, že se to neprodá, o tom je přece článek. Říkám, že win-win kombinace pro budoucího majitele představuje I6 a nechápu, proč by byť jen jediné auto z tak exkluzivní edice mělo mít dvoulitr. Aby byla zmínka o edici na wikipedii o řádek delší?

Komentáře nejsou povoleny.