Toyota Supra 35th Anniversary Edition: o majitelích rozhodne loterie
Toyota si letos připomíná 35. výročí začátku prodeje sportovního modelu Supra na japonském trhu a při této příležitosti divize Gazoo Racing připravila pro JDM verzi 35th Anniversary Edition, která vznikne v počtu pouhých 35 exemplářů. A to je samozřejmě pro jJaponce, libující si v limitkách, zoufale malé množství, proto o jejich vlastnictví rozhodne los. Zájemci o auto se mohou od 6. do 31. srpna zaregistrovat a 7. září bude 35 z nich vylosováno a jejich objednávky finalizovány. A co Supra 35th Anniversary Edition přináší?
Toyota připraví edici na bázi verzí RZ (s třílitrem) i SZ-R (s dvoulitrem), pravděpodobně se vyrobí 27 aut s I6 a pouhých 8 se čtyřválcem. Supra 35 RZ se pozná podle laku Matte Storm Grey Metallic, u SZ-R bude možné sáhnout po jakékoli dostupné barvě, na fotkách se nám ukazuje v odstínu Lightning Yellow. V obou verzích je posazena na 19″ kovaných kolech v matné černé, která je použitá i na zrcátkách, brzdy mají červené třmeny. Sedadla mohou být červená nebo černo-červená, v kombinaci kůže a alcantary. Nechybí samozřejmě hliníkové pedály, karbonové dekory a nápisy 35th Anniversary. Lze předpokládat, že všechna auta skončí dříve či později v soukromých sbírkách, při takto malém počtu vyrobených kusů se dá čekat, že jejich cena půjde nahoru.
tak na tu verzi se 4hrnkem se mohli rovnou vykaslat, udelali by lip.
Taky jsem to nepochopil. Asi něco pro eko-sběratele. 😀
Pánové, jste nějak oba přehlédli, že to je pro Japonsko. Kde se třeba MX-5 prodává pouze jako 1.5. Japonec nepotřebuje nutně nejvyšší výkon, protože s tím nemá kde pořádně jezdit (na dálnici tuším stále 80 km-h limit) a pokud bydlí ve větší aglomeraci (což je případ mnoha z těch, kteří na takové auto mají), má to k nejbližší horské silničce dvě hodiny jízdy padesátkou. Možná i to je důvodem, že jsou tam sporťáky tak oblíbené a mají takový image, podobně jako v UK kabriolety. Je frajeřina mít auto na jeden den v roce a ještě nevědět na který.
To máš samozřejmě pravdu, ale nevysvětluje to, proč by 8 lidí z 35 mělo chtít Supru s dvoulitrem. Nedává to smysl ani imageově, ani z pohledu investičního. Na srazu na benzince s dvoulitrem moc wow efekt neuděláš a ačkoli bude dvoulitrů pár, těžko porostou na ceně víc, než ty I6.
King: tak jasně, že to „nedává smysl“, proto to Toyota dělá – schválně chce těch 8 kusů nechat na salónech neprodaných 😀
Toyota počítám dobře ví, že to smysl má a auta se prodají, o tom je business.
Neříkám, že se to neprodá, o tom je přece článek. Říkám, že win-win kombinace pro budoucího majitele představuje I6 a nechápu, proč by byť jen jediné auto z tak exkluzivní edice mělo mít dvoulitr. Aby byla zmínka o edici na wikipedii o řádek delší?