Honda NSX Type S: rozlučková série je výkonnější a rychlejší

Honda včera na akci Monterey Car Week představila sportovní verzi supersportu Acura NSX Type S. Půjde o jediný model, který se bude vyrábět v rámci modelového roku 2022 a po dokončení všech 350 exemplářů bude výroba auta ukončena, jako tradičně u Hondy bez přímého nástupce. Tak se pojďme podívat, co si pro těch pár šťastlivců NSX Type S nachystalo.

Chápu, že vás bude nejvíc zajímat pohonný systém. Benzinový motor V6 3.0 twin-turbo dostal větší turbíny ze závodní verze NSX GT3 Evo, které tlačí 16,1 psi (+5,6 %), nové vstřiky s většími tryskami (+25 %) a nové mezichladiče. Zní to jako příprava tak na 700 koní, ale přibylo jen 20, takže motor má teď 527 koní. O 50 Nm však povyskočil točivý moment – na rovných 600 Nm. Vylepšovala se ale i elektrická součást pohonného ústrojí. Nový akumulátor má o 20 % větší kapacitu a o 10 % větší výstup, jenž umožňuje elektromotorům dosáhnout většího maximálního výkonu. Tady Honda neudává konkrétní čísla, ale celkový výkon povyskočil na 608 koní a točivý moment vzrostl na 667 Nm.

Úpravami prošla i desetistupňová automatická převodovka, přeřazuje o 50 %(!) rychleji a díky režimu Rapid Downshift Mode umí přeskočit nepotřebné stupně a zařadit rovnou ten požadovaný. Modifikace se dotkly o přenosu síly elektromotorů na přední kola, došlo ke snížení stálého převodu z na 8.050 : 1 (oproti dosavadnímu 10.382 : 1). A na závěr došlo ještě k modifikacím torque-vectoringového pohonu všech kol SH-AWD, jenž má pomoci zatáčet zase o něco lépe. Rozhraní Integrated Dynamics System s režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track bylo také překalibrováno, změny byly provedeny i na odpružení Adaptive Damper System a motor by měl mít sytější zvuk. Na nových kovaných kolech (v barvách- Matte Shark Grey nebo Gloss Berlina Black), která zvětšují rozchod vpředu o 10 mm a vzadu o 20 mm, jsou obuty nové pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 245/35 ZR 19, respektive 305/30 ZR 20, upečené speciálně podle potřeb Hondy.

NSX Type S má standardně karbonovou střechu a nástavce prahů, ale pokud to majitelé budou s autem myslet opravdu vážně, bude třeba přikoupit Lightweight Package, jenž zahrnuje karbonkeramické brzdy Brembo (s třmeny volitelně v černé, stříbrné, oranžové a červené), karbonový kryt motoru a karbonový paket interiéru, jenž sníží váhu auta o 26,2 kg. Součástí kompletu je samozřejmě i aerodynamika, nový přední nárazník má zajistit přísun většího množství vzduchu bez zvýšení vztlaku, na tvaru masky je navíc vidět snaha o přiblížení se tvaru „diamantu“, charakteristického pro současný designérský styl Precision. A v konečném důsledku auto působí agresivněji. Nový je také zadní nárazník s větším difuzorem a menšími bočními výdechy, zpětná zrcátka a kliky jsou černé, stejně jako loga výrobce a modelu. V Americe se běžně neudává maximální rychlost ani zrychlení, ale Honda se pochlubila, že Type S naloží standardnímu NSX na okruhu Suzuka plné dvě sekundy. To znamená, že od představení v roce 2015 už NSX zrychlilo o 4 sekundy!

V interiéru je změn minimum. Auto dostalo strop čalouněný alcantarou a v kabině se objevilo pár emblémů Type S, respektive NSX. Honda NSX Type S bude dostupná v libovolné barvě ze současné nabídky, máme tu ale další speciální odstín – matně šedý Gotham Grey. Ten má dokonce stanoven pevný počet vyrobených kusů, z 350 aut bude 70 šedých – a basta. Jak už bylo řečeno při představení teaseru, 300 NSX Type S bude určeno pro USA, zbylých 50 pro zbytek světa. A pokud jde o budoucnost supersportů u Acury, respektive Hondy, tak automobilka „zvažuje možnosti v nové elektrifikované éře“. Takže pokud nějaký další supersport přijde, bude téměř jistě elektrický…

Pro konfiguraci a objednávku navštivte speciální webovou stránku Acury. 😉

2 komentáře: „Honda NSX Type S: rozlučková série je výkonnější a rychlejší

  • 15.8.2021 (20:28)
    Trvalý odkaz

    zepredu trosku jako lambo, ale vypada to pekne. Skoda, ze bude jen 50 kusu pro svet. Radsi bych videl, kdyby to updatovali jako to dela Nissan, nez to uplne vypustit.

    • 16.8.2021 (4:58)
      Trvalý odkaz

      jj, je v tom trošku lamba. 😉
      Problém je, že GR-R se alespoň prodávalo, je to prostě auto, co je v Americe o třetinu levnější. Ale zajímalo by mě, co se stane s fabrikou PMC. 🙁

Komentáře nejsou povoleny.