Novinky

Honda NSX Type S: rozlučková série je výkonnější a rychlejší

Honda včera na akci Monterey Car Week představila sportovní verzi supersportu Acura NSX Type S. Půjde o jediný model, který se bude vyrábět v rámci modelového roku 2022 a po dokončení všech 350 exemplářů bude výroba auta ukončena, jako tradičně u Hondy bez přímého nástupce. Tak se pojďme podívat, co si pro těch pár šťastlivců NSX Type S nachystalo.

Chápu, že vás bude nejvíc zajímat pohonný systém. Benzinový motor V6 3.0 twin-turbo dostal větší turbíny ze závodní verze NSX GT3 Evo, které tlačí 16,1 psi (+5,6 %), nové vstřiky s většími tryskami (+25 %) a nové mezichladiče. Zní to jako příprava tak na 700 koní, ale přibylo jen 20, takže motor má teď 527 koní. O 50 Nm však povyskočil točivý moment – na rovných 600 Nm. Vylepšovala se ale i elektrická součást pohonného ústrojí. Nový akumulátor má o 20 % větší kapacitu a o 10 % větší výstup, jenž umožňuje elektromotorům dosáhnout většího maximálního výkonu. Tady Honda neudává konkrétní čísla, ale celkový výkon povyskočil na 608 koní a točivý moment vzrostl na 667 Nm.

Úpravami prošla i desetistupňová automatická převodovka, přeřazuje o 50 %(!) rychleji a díky režimu Rapid Downshift Mode umí přeskočit nepotřebné stupně a zařadit rovnou ten požadovaný. Modifikace se dotkly o přenosu síly elektromotorů na přední kola, došlo ke snížení stálého převodu z na 8.050 : 1 (oproti dosavadnímu 10.382 : 1). A na závěr došlo ještě k modifikacím torque-vectoringového pohonu všech kol SH-AWD, jenž má pomoci zatáčet zase o něco lépe. Rozhraní Integrated Dynamics System s režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track bylo také překalibrováno, změny byly provedeny i na odpružení Adaptive Damper System a motor by měl mít sytější zvuk. Na nových kovaných kolech (v barvách- Matte Shark Grey nebo Gloss Berlina Black), která zvětšují rozchod vpředu o 10 mm a vzadu o 20 mm, jsou obuty nové pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 245/35 ZR 19, respektive 305/30 ZR 20, upečené speciálně podle potřeb Hondy.

NSX Type S má standardně karbonovou střechu a nástavce prahů, ale pokud to majitelé budou s autem myslet opravdu vážně, bude třeba přikoupit Lightweight Package, jenž zahrnuje karbonkeramické brzdy Brembo (s třmeny volitelně v černé, stříbrné, oranžové a červené), karbonový kryt motoru a karbonový paket interiéru, jenž sníží váhu auta o 26,2 kg. Součástí kompletu je samozřejmě i aerodynamika, nový přední nárazník má zajistit přísun většího množství vzduchu bez zvýšení vztlaku, na tvaru masky je navíc vidět snaha o přiblížení se tvaru „diamantu“, charakteristického pro současný designérský styl Precision. A v konečném důsledku auto působí agresivněji. Nový je také zadní nárazník s větším difuzorem a menšími bočními výdechy, zpětná zrcátka a kliky jsou černé, stejně jako loga výrobce a modelu. V Americe se běžně neudává maximální rychlost ani zrychlení, ale Honda se pochlubila, že Type S naloží standardnímu NSX na okruhu Suzuka plné dvě sekundy. To znamená, že od představení v roce 2015 už NSX zrychlilo o 4 sekundy!

V interiéru je změn minimum. Auto dostalo strop čalouněný alcantarou a v kabině se objevilo pár emblémů Type S, respektive NSX. Honda NSX Type S bude dostupná v libovolné barvě ze současné nabídky, máme tu ale další speciální odstín – matně šedý Gotham Grey. Ten má dokonce stanoven pevný počet vyrobených kusů, z 350 aut bude 70 šedých – a basta. Jak už bylo řečeno při představení teaseru, 300 NSX Type S bude určeno pro USA, zbylých 50 pro zbytek světa. A pokud jde o budoucnost supersportů u Acury, respektive Hondy, tak automobilka „zvažuje možnosti v nové elektrifikované éře“. Takže pokud nějaký další supersport přijde, bude téměř jistě elektrický…

Pro konfiguraci a objednávku navštivte speciální webovou stránku Acury. 😉

2 komentáře: „Honda NSX Type S: rozlučková série je výkonnější a rychlejší

  • zepredu trosku jako lambo, ale vypada to pekne. Skoda, ze bude jen 50 kusu pro svet. Radsi bych videl, kdyby to updatovali jako to dela Nissan, nez to uplne vypustit.

    • jj, je v tom trošku lamba. 😉
      Problém je, že GR-R se alespoň prodávalo, je to prostě auto, co je v Americe o třetinu levnější. Ale zajímalo by mě, co se stane s fabrikou PMC. 🙁

Komentáře nejsou povoleny.