Honda Civic 5D: nové foto z Austrálie. Má tam prémiové ambice!
Tak už i v Austrálii se začíná příští týden prodávat pětidveřový fastback Civic 11. generace. Tamní pozice Hondy je podobně neradostná, jako v Evropě, ale výhodou je, že dostává auta, odvozená od japonských specifikací, proto ten téměř roční náskok před naším koutem světa. Honda novým Civicem 5D potvrzuje již dříve avizovaný posun vzhůru v automobilové hierarchii. Sice nemá úplně prémiové ambice, ale chce se profilovat jako značka na horním okraji mainstreamového segmentu. A to s sebou samozřejmě přináší zvýšení ceny.
Civic 5D se bude v Austrálii prodávat v jediné verzi VTi-s velmi bohatou výbavou. K pohonu slouží opět benzinový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo s výkonem 178 koní při 6000/min a točivým momentem 240 Nm v rozmezí 1700-4500 otáček, zkombinovaný s převodovkou CVT. Příští rok jej doplní ještě hybridní verze e:HEV a sportovní Type R, ty budou samozřejmě i v Evropě. Honda k Civicu 5D říká, že se „dostal na nový level, je vyspělejší, sofistikovanější a prémiovější. Byl navržen tak, aby oslovil novou cílovou skupinu zákazníků, což souvisí s prémiovější pozici jména Civic i celkově značky Honda.“ To jen abyste čekali podobnou filozofii i u nás. 😉 Níže si můžete Civic 5D MY2022 prohlédnout na velké spoustě nových fotografií.
Nedávno jsem četl článek, kde zkoumali motor 1.5 v XI. Prý toho nemá se současným Civicem X moc společného. Jsou tam použity úplně jiné komponenty a není už dělaný na výkon, ale na spotřebu a emise. Říkali tam, že je to v podstatě motor ze současné generace Accordu v USA.
To je přece nesmysl, vždyť má výkon větší. 😉 Všechny motory se samozřejmě modernizují s cílem současně snížit emise a mezi 1.5 v 10G a 1.5 v 11G nějaké rozdíly určitě budou. 😉 U motoru výkon buď je nebo není. Samozřejmě se můžeme třeba bavit o motorech nadčtvercových a podčtvercových, ale spíš v teoretické rovině, protože dneska už nikdo nespoléhá na otáčky.
tady je ten článek 🙂
https://www.motortrend.com/news/27won-performance-2022-honda-civic-analysis/
Jasný. 🙂 Jde jim o jiné nastavení vačky výfukového VTECu.
Tak jak jsem psal – když stejných parametrů a ještě lepšího průběhu křivek dosáhnou se standardním nastavením motoru, mohou VTEC použít pro ekonomický mód. To asi není žádná hanba. 😉
no akorat je sranda, ze sakumprdum ma SI (tez 1,5 T) dle novyho videa na youtube od Hondata misto udanyho vykonu 200 koni dokonce 220, co namerili na brzde 😉
jendosa: je to tak, i když kód motoru je pro C11G (nebo novou Integru) jiný. Accord dostal jako první variabilní zdvih, který motor u CR-V nebo C10G nemá. Přitom výkon v Civiku bude nižší než v Accordu (kde má 193 hp).
VTi??? to jeste existuje?
PS: nejdou rozklikavat fotky, jsou tam jen ty maly… nevim jestli to neni jen u me..?
To není u tebe, opraveno, díky za zprávu.