Honda Civic 5D: nové foto z Austrálie. Má tam prémiové ambice!

Tak už i v Austrálii se začíná příští týden prodávat pětidveřový fastback Civic 11. generace. Tamní pozice Hondy je podobně neradostná, jako v Evropě, ale výhodou je, že dostává auta, odvozená od japonských specifikací, proto ten téměř roční náskok před naším koutem světa. Honda novým Civicem 5D potvrzuje již dříve avizovaný posun vzhůru v automobilové hierarchii. Sice nemá úplně prémiové ambice, ale chce se profilovat jako značka na horním okraji mainstreamového segmentu. A to s sebou samozřejmě přináší zvýšení ceny.

Civic 5D se bude v Austrálii prodávat v jediné verzi VTi-s velmi bohatou výbavou. K pohonu slouží opět benzinový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo s výkonem 178 koní při 6000/min a točivým momentem 240 Nm v rozmezí 1700-4500 otáček, zkombinovaný s převodovkou CVT. Příští rok jej doplní ještě hybridní verze e:HEV a sportovní Type R, ty budou samozřejmě i v Evropě. Honda k Civicu 5D říká, že se „dostal na nový level, je vyspělejší, sofistikovanější a prémiovější. Byl navržen tak, aby oslovil novou cílovou skupinu zákazníků, což souvisí s prémiovější pozici jména Civic i celkově značky Honda.“ To jen abyste čekali podobnou filozofii i u nás. 😉 Níže si můžete Civic 5D MY2022 prohlédnout na velké spoustě nových fotografií.

8 komentářů: „Honda Civic 5D: nové foto z Austrálie. Má tam prémiové ambice!

  • 30. 11. 2021 (19:21)
    Trvalý odkaz

    Nedávno jsem četl článek, kde zkoumali motor 1.5 v XI. Prý toho nemá se současným Civicem X moc společného. Jsou tam použity úplně jiné komponenty a není už dělaný na výkon, ale na spotřebu a emise. Říkali tam, že je to v podstatě motor ze současné generace Accordu v USA.

    • 30. 11. 2021 (19:53)
      Trvalý odkaz

      To je přece nesmysl, vždyť má výkon větší. 😉 Všechny motory se samozřejmě modernizují s cílem současně snížit emise a mezi 1.5 v 10G a 1.5 v 11G nějaké rozdíly určitě budou. 😉 U motoru výkon buď je nebo není. Samozřejmě se můžeme třeba bavit o motorech nadčtvercových a podčtvercových, ale spíš v teoretické rovině, protože dneska už nikdo nespoléhá na otáčky.

    • 1. 12. 2021 (12:07)
      Trvalý odkaz

      no akorat je sranda, ze sakumprdum ma SI (tez 1,5 T) dle novyho videa na youtube od Hondata misto udanyho vykonu 200 koni dokonce 220, co namerili na brzde 😉

    • 1. 12. 2021 (14:42)
      Trvalý odkaz

      jendosa: je to tak, i když kód motoru je pro C11G (nebo novou Integru) jiný. Accord dostal jako první variabilní zdvih, který motor u CR-V nebo C10G nemá. Přitom výkon v Civiku bude nižší než v Accordu (kde má 193 hp).

  • 30. 11. 2021 (19:26)
    Trvalý odkaz

    VTi??? to jeste existuje?
    PS: nejdou rozklikavat fotky, jsou tam jen ty maly… nevim jestli to neni jen u me..?

    • 30. 11. 2021 (19:42)
      Trvalý odkaz

      To není u tebe, opraveno, díky za zprávu.

Komentáře nejsou povoleny.