Mazda CX-60 oficiálně: nejvýkonnější model v historii značky

Mazda před chvílí představila svůj první SUV model s prémiovými ambicemi – crossover CX-60. Bude prodáván primárně v Evropě, Japonsku a Austrálii a spoléhá na novou platformu se zadokolkovým uspořádáním a řadové šestiválcové motory. Tak se mu pojďme podívat na zoubek.

Mazda CX-60 je o něco větší, než americké CX-50, má rozměry 4745 x 1890 x 1680 mm a rozvor 2870 mm. Vpředu jsou dvojité lichoběžníkové závěsy, vzadu je víceprvek. Mechanika je doplněna o systém Kinematic Posture Control (KPC), tedy brake-vectoring. Design už bych nechal být, podle má už to není to pravé Kodo, ale spíš BMW, ale nebudeme si kazit radost, 😉 držme se raději faktů. Mazda bude auto nabízet s koly o velikosti 18 a 20 palců a karoserie se bude lakovat v odstínech Jet Black, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Platinum Quartz, Arctic White, Rhodium White Premium Metallic, Machine Grey a Soul Red Crystal. Celkem slušná paleta, na současnou éru úspor…

Interiér sází na minimalistický design, zkombinovaný s kůží (koženkou?), dřevěnými dýhami a kovovými dekory, TFT LCD displej v kapličce, 12,3″ centrální panel infotainmentu s head-up displej. Palubní systémy mají rozsáhlé možnosti individualizace, ale i funkci automatického nastavení pozice za volantem a vzhledem k umístění očí. Škoda, že se Mazda pustila s prémiovými značkami do soutěže o co nejširší středový tunel. Základní objem kufru činí 570 l, po sklopení zadních sedadel lze získat 1148 l (po linii oken), respektive 1726 l (po strop). Ale vás bude víc zajímat, co bude v Evropě pod kapotou…

Top verzí bude plug-in hybrid, kombinující atmosférický čtyřválec Skyactiv-G 2,5 l o výkonu 192 k a točivém momentu 261 Nm, doplněný o elektromotor se 136 k a točivým momentem 250 Nm, celkový výkon systému činí 328 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 500 Nm, což z CX-60 dělá nejsilnější produkční auto v historii značky. Mazda CX-60 PHEV umí stovku za 5,8 s a má maximálku elektronicky omezenou na 200 km/h. Na elektřinu ujede díky 17,8 kWh akumulátoru až 60 km, kombinovaná spotřeba činí 1,5-1,6 l benzinu na 100 km. K dispozici budou režimy Normal, Sport, Off-Road, Towing a EV. Mimochodem – šedesátka může táhnout až 2500 kg.

Ale Mazda pamatuje i na vyznavače benzinu a nafty. Zbrusu nový řadový zážehový šestiválec Skyactiv-X o objemu 3,0 l je zkombinován se 48V mild-hybridním systémem, turbodiesel Skyactiv-D má objem 3,3 l. Parametry zatím nebyly oznámeny, ale budou zkombinovány s novým osmistupňovým planetovým automatem. Plug-In CX-60 bude standardně čtyřkolka se systémem i-Activ AWD, mild hybridy zadokolky s možností si za AWD připlatit.

Původní článek:
Mazda oznámila, že své zbrusu nové SUV, postavené na zadokolkové platformě, představí už dnes, ale zatím se tak nestalo. Tak si někdo udělal premiéru vlastní – na internet utekly fotografie novinky, které se toulají různě po síti a pochází zřejmě z oficiální mediální prezentace. Tak se v lehkém předstihu můžete podívat, až bude auto kompletně představeno, bude samozřejmě článek doplněn. 😉

Jak už jsem zmínil při posledním úniku, nejhezčí mazdy ve stylu Zoom-Zoom už jsme zřejmě měli, ale co bralo CX-60 na eleganci, to přidalo na robustnosti a mohutnosti. Lhal bych, kdybych řekl, že je CX-60 ošklivá, určitě se líbit bude, ale už tam není ten wow-efekt, který provázel představení současné trojky nebo CX-5. Co se interiéru týče, pokračuje stále v minimalistickém stylu, jenž zjevně doplní vymazlené materiály, jako skutečný hliník nebo dřevo.

2 komentáře: „Mazda CX-60 oficiálně: nejvýkonnější model v historii značky

  • 9. 3. 2022 (6:02)
    Trvalý odkaz

    Mě se tohle líbí mnohem víc než CX-5, takže názor na design nesdilim. Naopak kdyby byla pětka stejně vyvážená jako tohle, nejspíš bych ji měl.

  • 9. 3. 2022 (6:22)
    Trvalý odkaz

    Jinak už jsou i české ceny a ne překvapivě je to mazec – základ 1.3M, Takumi za 1.43M a bohužel, výbava nic moc, takže za elektrické a větrané sedačky stejně jako za Bose audio je nutné si připlatit nemalých 117k, takže „moje“ auto 1.551M… A ti počítám bude ještě příplatek za metlu.

    Jako s těmi parametry to jinak nejde, RAV4 PHEV taky stojí 1.6M ve stejné výbavě a Mazda vypadá o dost líp (v článku to není, ale dle popisu je tohle de facto právě ravka, ne?), nový Lexus NX300 PHEV stojí v Luxury 2M, takže vlastně Mazda je ekonomická volba (a za mě o dva-tři parníky lepší než Across), ale je to už balík…

    Jo a škoda, že baterka není aspoň 25 kWh, aby reálně využitelných bylo 20 kWh, tedy cca 100 km.

Komentáře nejsou povoleny.