Novinky

Honda Civic 11G v Evropě: výkonný hybrid a Type R na příděl

Tak si představte, že Honda už prodává jedenáctou generaci Civicu nejen v Americe a Japonsku, ale i v Austrálii a jihovýchodní Asii, ba co víc, nejnověji dokonce i v Pákistánu(!), v Evropě si ale budeme muset počkat až do letošního podzimu. Koncem března (konkrétně 23.) proběhne virtuální debut evropské verze, kde se snad už dozvíme vše podstatné, něco málo však vyplouvá na povrch už teď.

Důvodem, proč má Evropa takové zpoždění, je samozřejmě hybridní pohon. Civic se tady bude prodávat pouze ve verzi e:HEV a ta se zatím stále ještě vyvíjí. Nedávno se objevila informace, že honďácký kompakt dostane pohonný systém z amerického Accordu, respektive z CR-V a v prolinkovaném článku níže jsou uvedeny velmi zajímavé dynamické parametry accordu, které se u lehčího civicu dají samozřejmě očekávat ještě o něco lepší.

Nejnovější varianta této zprávy, která je sice zatím bez záruky, ale nemusela by být úplně nereálná, potvrzuje e:HEV s dvoulitrovým motorem, ale systém by měl být pro Civic modernizován a hlavně – posílen. Civic e:HEV by měl údajně mít výkon „přes 200 koní“ a točivý moment kolem 350 Nm! A to by při rychlé reakci hnacího elektromotoru mělo zajistit opravdu velmi zajímavou dynamiku. Uvidíme, jestli se tato informace za dva týdny potvrdí.

Už méně radostná je informace, týkající se sportovní verze Type R. Tu Honda Evropě slíbila a bylo by velmi smutné, kdyby se tady neprodávala, jenže to s ní prý jednu chvíli vypadalo dost nahnutě a automobilka zřejmě litovala svého unáhleného rozhodnutí. Důvodem jsou samozřejmě emise auta, které by při velkých prodejích představovaly hodně velkou zátěž pro celkové skóre. A CTR by při současných počtech prodaných aut v Evropě reálně mohlo představovat problém, který by dále zákazníkům prodražoval ostatní modely. Takže to vypadá, že Civic Type R EU bude de facto limitovaná edice – každá země zřejmě dostane od Hondy roční kvótu, která bude držet prodané kusy na uzdě a udělá z CTR velkou vzácnost. Slyšel jsem i předpokládaný počet aut pro CZ, ale bojím se to napsat, aby to náhodou nebyla pravda. :-O Ale vzhledem k tomu, že sportovní Civic bude hodně, hodně drahý, asi to moc lidí trápit nebude… Většině bude beztak stačit dynamika standardního hybridu, byť bez fofrklacku. 😉

8 komentářů: „Honda Civic 11G v Evropě: výkonný hybrid a Type R na příděl

  • Zní to čím dál tím líp, ale uvidíme, co z toho reálně vyleze a kolik to bude stát. Benzín pomalu za 50 sice hybridu nahrává, ale jestli bude rozdíl oproti 10g 1.5t v ceně půl mega, tak se to stejně nikdy nezaplatí, i kdyby to žralo půlku (což téměř jistě nebude, s 1.5 jezdíme za 6.3).

  • Hodně, hodně drahý i ve srovnání s CTR 10G? Předpokládaný počty kusů v řádu 1,2, nebo 3 ciferných čísel? Dík

    • Necelé dvě desítky ročně, prý… 🙁

  • Teď jsem si přečetl, že nová baterie v Jazzu stojí 180 000 Kč. Já se fakt snažím mít rád Hondu, ale je to těžké :).

    U Civicu to asi bude stejné.

    • Baterie v Jazzu 180? Tak to těžko… 😀

      • Je to z tohoto linku – pokud mě vyvedeš z omylu, budu rád.

        https://www.portalridice.cz/clanek/test-realne-spotreby-hondy-jazz-e-hev

        Akumulátor je typu Li-Ion a jeho kapacita je 0,86 kWh. To věru není mnoho. V dlouhodobém horizontu bych měl trochu obavy o životnost, protože za jízdy probíhá cyklování (ačkoliv nevíme, jak hluboké) prakticky neustále. A zhruba po 500 až 1 500 cyklech začne pomalu kapacita baterie klesat. Co se stane, až se dostane pod nějakou únosnou mez? Vyhodí pak auto chybu a odmítne další jízdu? Nevíme. Za to se nám podařilo zjistit cenu nového akumulátoru. Podržte se, je to 7 500 eur, tedy asi 180 000 korun. I kdyby byla životnost baterie 10 let, tak to stejně je strašná darda. Třeba trakční baterie v Toyotách mají více jak dvojnásobnou kapacitu a vyjdou na ani ne třetinu…

        • Sem si říkal, že raději hybrid než diesel z dlouhodobého hlediska…ale ono to asi vyjde uplně stejně 😉

  • Nemela Evropa podobne zpozdeni i u c10g ? Taky jsme byli az za Pakistanem 🙂 Vzhledem k tomu ze skoncily evropske tovarny, nemame pravdepodobne dobeh predchozi generace.

Komentáře nejsou povoleny.