Toyota GR Supra: manuální převodovka je tady

Toyota rozšiřuje nabídku sportovního kupé Supra o verzi s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, což ocení zejména ortodoxní petrolheadi. A další její výhodou je, že odliší auto od německého dárce orgánů. BMW Z4 totiž pro šestiválec manuál nemá a Toyota tak musela podle vlastních slov postavit do výchozí skříně vlastní komponenty. Dalším plusem je, že je manuál už z principu lehčí a Toyota ještě navíc odstranila nepotřebnou protihlukovou izolaci, takže ušetřila ještě nějaké do deko navíc.

Třílitrový turbomotor má stále 387 koní a 497 Nm, ale došlo ke zkrácení stálého převodu, elektronika navíc hlídá točivý moment při sešlápnutí spojky i při jejím uvolnění pro optimální řazení, tuto funkci lze vypnout. Dále došlo k přenastavení systému kontroly trakce i stabilizace, v režimu Track se bude také lépe driftovat. A chování v zatáčkách vylepší systém Hairpin+, podle popisu jde o brake-vectoring, umožňující lépe využít točivý moment na vnějším zadním kole.

První model, který manuál dostane, bude v Americe limitka GR Supra A91-MT Edition, která vznikne v počtu 500 kusů. Ty budou lakovány výhradně v barvách Matte White a CU Later Gray a dostanou 19″ kovaná kola v laku Frozen Gunmetal Grey. Logo Supra na zádi je červené, stejně jako rozpěra tlumičů v motorovém prostoru. Část interiéru bude vyvedena v kůži barvy Cognac a o ozvučení se stará audiosystém JBL s 12 reproduktory.

Všechny vozy Supra 3.0 MY2023 navíc mají (mimo pár dalších drobností) nové nastavení tlumičů a pružin, zejména s cílem zlepšit komfort jízdy a zlepšit charakteristiku náklonů. Přenastaven byl i elektrický posilovač řízení a standardem je aktivní zadní diferenciál. V Americe jde Supra 2023 do prodeje v létě, v Evropě nejspíš také.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *