Novinky

Toyota GR86 jako elektromobil SCR1 s výkonem 333 koní

Kanadská firma Scalar Performance postavila na bázi kupé Toyota GR86 elektrický závodní speciál s označením SCR1, jenž jako první získal homologaci NASA Super Touring Series a bude s ním tedy možné absolvovat skutečné závody. Takže to hlavní, co vás asi bude zajímat je, jak dlouho vůbec elektrický závoďák bude závodit. Jeho 65kWh akumulátor stačí na 45 minut ostrého závodního tempa. Opětovné nabití trvá pomocí 150kW rychlonabíječky necelých 20 minut, což zkrátí dobu, potřebnou k zastávce v boxech při delších závodech. Samozřejmostí je vyspělý hasicí systém Lifeline s hasicí kapalinou Novec 1230.

Elektromotor od firmy Hypercraft dává výkon 333 koní a točivý moment 468 Nm, což zajistí zrychlení z nuly na 96 km/h za 3,9 s a maximální rychlost 265 km/h. Zadní kola roztáčí prostřednictvím samosvoru Torsen. Mimo to má SCR1 zadní křídlo, lip předního nárazníku, 18″ kola Enkei, ochrannou osmibodovou klec VR3 Engineering, sedadla Sparco se šestibodovými pásy. Auto se má chovat kvůli specifickému rozložení váhy jako sporťák s motorem uprostřed a má i rozumnou hmotnost 1379 kg, tedy o 103 kg více, než má standardní GR86. Sportovní podvozek dodal Öhlins, přední brzdy Willwood mají šestipístkové třmeny, vzadu mají čtyři. Scalar Performance SCR1 se začne prodávat amatérským závodníkům v létě příštího roku.