Novinky

Toyota vylepšila GR010 Hybrid pro WEC. Letos to bude (doufejme) drama.

Toyota vloni tak nějak očekávaně vyhrála šampionát vytrvalostních závodů WEC a to se značným náskokem. Tedy Alpine předstihla jen o 5 bodů, jenže jeden závod nedokončila, stejně jako druhý GR tým, jenž skončil třetí. Takže moc nechybělo a mohlo z toho být pro japonskou značku přesvědčivé double. Letos by samozřejmě Gazoo Racing rádo triumf zopakovalo, ale bude to asi hodně náročné, protože do WEC v nejvyšší kategorii Hypercar naskočí také Ferrari, Porsche a Cadillac. Ti sice budou mít handicap premiérové sezony, ale je velmi pravděpodobné a všichni bychom si to přáli, že to bude velmi napínavé.

Toyota se ale připravila důkladně, GR010 Hybrid 2023 dostal optimalizovaný pohon. Samozřejmě není v této oblasti moc sdílná, ale hybridní pohon, složený ze 707 k V6 3.5 twin-turba a 272 k elektromotoru dostal „nastavení, snižující hmotnost a zlepšující spolehlivost“, přičemž těží z více než desetiletých zkušeností s hybridním pohonem v závodech Le Mans. Hypersport jezdí na biopalivo ze zbytků vína a dalších zemědělských materiálů, což má snižovat emise CO2 minimálně o 65 %. Došlo také k vylepšení karoserie a aerodynamiky, GR010 má také vylepšené chlazení brzd a podařilo se snížit váhu na povolené minimum 1040 kg.

V autech se objeví trojice závodníků Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López a Sébastien Buemi, Brendon Hartley a Ryo Hirakawa.