Jak Honda před pád dny slíbila, dnes byl představen unikátní projekt „The Beast“ americké závodní divize HPD, oficiálně pojmenovaný CR-V Hybrid Racer. Auto vypadá jako CR-V, ale není to CR-V. A pod kapotou má hybrid, ale není to i-MMD. Ba dokonce to není ani hybrid V6 3.5 z NSX, jak jsem předpokládal. Tak co to tedy je vlastně za potvoru?
Pod karbonovými panely widebody karoserie, inspirovanými tvary nové generace CR-V a připomínajícími Silhouette GT z osmdesátek nebo rallyeová auta Group B, se skrývá chrommolybdenová trubková rámová konstrukce, používaná u závodních aut, ale sloupky a střecha jsou ocelové a jde společně s okny, světlomety, maskou, zadními svítilnami a pátými dveřmi o jediné komponenty, které pochází ze sériového CR-V. Zbytek vozu už je prošpikován nefalšovanou závodní technikou. CR-V Hybrid Racer má přední 380mm brzdy a zavěšení z NSX GT3 Evo22, zadní náprava včetně 355mm brzd Brembo pochází z monopostu Dallara IR-18 pro IndyCar. Dvacetipalcová dvoudílná kola 2elle Engineering jsou vpředu navlečena do pneumatik Firestone Firehawk Indy 500 o rozměru 285/35 vpředu a 305/35 vzadu.
Poháněna jsou zadní kola a to prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Xtrac. A to už se dostáváme k pohonu a vlastně i důvodu, proč CR-V Hybrid Racer vznikl. Před a nad zadní nápravou je uložen hybridní pohonný systém, postavený kolem motoru Honda HI23TT. Nic vám to neříká? Ani nemůže. 😉 Jedná se o nový V6 2,2 l, přeplňovaný dvěma turbodmychadly Borg Warner EFR7163, určený pro monoposty IndyCar. Je doplněn elektromotorem/generátorem Empel, místo obvyklých akumulátorů využívá kondenzátor Skeleton a řídící elektroniku McLaren Applied Technologies Tag 400i. Jinými slovy tohle CR-V využívá kompletní specifikaci pohonu pro IndyCar 2023 s výkonem 811 koní. V této specifikaci dostanou hybridní pohon monoposty Honda v sezoně 2024, avšak se spalovacím motorem o objemu 2,4 l.
Honda tak v jednom projektu spojila hned několik výhod – zpropagovala nové CR-V, které se teprve nedávno začalo v Americe prodávat, pochlubila se novým hybridním pohonem pro IndyCar a ten současně může vyzkoušet tak trochu nad rámec toho, co asi umožňují pravidla pro testování techniky IndyCar, rozdílem v kubatuře motoru se zřejmě HPD kryje, kdyby se to náhodou někomu nelíbilo. 😉 Ale hlavně Honda udělala velkou radost příznivcům značky a věřím, že petrolheadům obecně, protože každá podobná šílenost je vítána, zvlášť v dnešní době, kdy je spalovací motor málem sprosté slovo. Honda má v plánu auto ukázat v rámci doprovodného programu při závodech IndyCar, ale překvapivě (bohužel) neuvažuje vyvenčit jej na letošním Pikes Peaku.
10 komentářů
bitkar
PS: tohle by melo delat pace/safety car.. to by bylo cool.
Japan Cars
To jo. A možná by díky lepší aerodynamice formule ani nestíhaly. 😀
Skyline
Lepší? Dyť je to pixla:-)
Japan Cars
Odkrytá kola dělají v aerodynamice hroznou paseku. Formule jsou rychlé díky motoru a váze, ne aerodynamice. 😉
Japan Cars
Na pohled jo, ale na ten to nejezdí. 😉 V každém případě ale děláš z komentu pro zasmátí až moc velkou kovbojku.
Skyline
Říkám ještě jednou, že je to na pohled pixla, na oválu ve 300 km-h to rozhodně lepší než formule nebude, na to je to moc vysoký. Jo kdyby to mělo kastli z NSX, to by byla jiná.
bitkar
prilepis to k zemi a je z toho hatchback 🙂
Japan Cars
Však jo, Japonci docela často CR-V snižují a výsledkem je takové trošku vyšší kombi/hatch. Spousta lidí to odsuzuje, ale mně se to docela líbí. 😉
Stern
Koukal jsem na to video a zvuk vážně parádní. :-O Vždycky jsem měl slabost pro malé točivé šestiválce. Ale jako spojovat to auto s CR-V je jeden velký vtip. Já vím, že ty závodní speciály jsou v podstatě nově postavená auta, na která se jen hodí kastle připomínající tovární model, ale ty proporce jsou tak mimo, že v tom spíš vidím nějakou moderní interpretaci klasických Civic Hatchbacků, než aktuální CR-V :-))
Japan Cars
Od střechy po spodní hranu okem to je CR-V. 😀 Je to takové novodobé Super Silhouette.
Komentáře jsou uzavřeny.