Novinky

Hondu stále straší airbagy Takata. Nemáte starší auto, které musí také na výměnu?

Už je to deset let, co se objevily první případy úmrtí, způsobených vadnými pyrotechnickými patronami airbagu (dnes již neexistující) japonské firmy Takata, celkem si prokazatelně vyžádaly minimálně 24 obětí (naposledy vloni!) a více než 400 zranění. Spustil se tak největší recall v historii automobilového průmyslu, v jehož rámci bylo celosvětově svoláno do servisů téměř 100 milionů(!) aut 12 automobilových výrobců (34 značek). Před dvěma roky prý bylo již vyměněno 99,9 % všech problematických patron, ale již zmíněný případ z loňska, kdy zemřel v USA další řidič hondy, ukazuje, že stále ještě riziko existuje.

Navíc se zdá, že se stále objevují další potenciálně nebezpečná auta, protože před měsícem Honda varovala v Americe dalších 8200 majitelů některých starších vozů Honda a Acura, aby se svými auty nejezdili a vyčkali do výměny pyrotechnické patrony, protože existuje 50% šance, že při havárii a aktivaci airbagu dostanou kovovými šrapnely do obličeje. Dotčeny jsou některé exempláře následujících v USA jezdících automobilů:

  • 2001-2002 Honda Accord 
  • 2001-2002 Honda Civic 
  • 2002 Honda CR-V 
  • 2002 Honda Odyssey 
  • 2003 Honda Pilot 
  • 2002-2003 Acura 3.2 TL 
  • 2003 Acura 3.2CL

Což mě přivádí na myšlenku, že by nemuselo být od věci se v oficiálních servisech zeptat, jestli zrovna vaše auto (nejen značky Honda, samozřejmě) nepatří k těm, které výměnu potřebují a zda skutečně byla provedena. U vozů z druhé/třetí/čtvrté ruky se klidně mohlo stát, že majitel na výměnu zapomněl nebo se na ni prostě vykašlal a poté, co nový vlastník jezdí třeba už pouze do neautorizovaného servisu, se mohla Informace ztratit. Z vlastní zkušenosti vím, že jsem výměnu také neprovedl okamžitě.