Novinky

Lexus LBX: nejmenší japonská prémiovka

Lexus oficiálně představil nový crossover LBX, jenž si připisuje zajímavé prvenství. Je to poprvé, co Lexus vstoupil do segmentu B a současně je to vůbec první malé auto od japonských prémiových značek. Není žádným tajemstvím, že malý crossover technicky vychází z modelu Toyota Yaris Cross, ale jak je u Lexusu dobrým zvykem, není to zvenku poznat. A vlastně ani uvnitř, LBX má nejen kompletně vlastní karoserii, ale také interiér. Na designu Lexusu LBX je zajímavé, že na něm není vůbec nic zajímavé 😀 a i příbuznost ke značce je třeba si trošku domyslet, ale je to elegantní, až překvapivě svalnatě působící subkompakt, jenž se ani nesnaží vypadat nějak moc crossoverovatě. Vůz má rozměry 4190 x 1825 x 1545 mm a rozvor 2580 mm, je tedy o poznání širší (60 mm) a nižší (15 mm), než výchozí yaris. Rozvor je mimochodem také delší – o 20 mm.

Interiér už působí více jako Lexus, nechybí povědomé horizontální rozdělení palubní desky a ovládací tablet je sympaticky zakomponován do středového panelu. Nechci předčasně stresovat, ale pro pravou nohu řidiče ani moc místa nebude… Nabízet se bude ve čtyřech „náladových“ stupních výbav, které se budou kromě rozdílů v kabině lišit třeba také koly (225/60 R17 nebo 225/55 R18). K dispozici bude mimo jiné head-up displej, elektrické otevírání pátých dveří nebo audiosystém Mark Levinson. Cena zatím nebyla stanovena, ale aby se dobře vešel mezi Yaris Cross a Lexus UX, měla by se pohybovat kolem 750 tisíc korun. Do prodeje půjde v říjnu, první zákazníci jej ale dostanou až v březnu 2024.

K pohonu slouží výhradně hybrid, postavený kolem tříválcové benzinové patnáctistovky, disponující celkovým výkonem 136 k a točivým momentem 185 Nm. Vážit bude minimálně 1280 kg a na stovku zrychlí za přijatelných 9,2 s. Je docela překvapivé, že LBX využívá MiMH akumulátory, když Yaris Cross funguje s Li-Ion články.