Novinky

Toyota Kayoibako: variabilní dodávka s designem kontejneru

Je to možná trošku masochismus, ale opravdu mám rád japonský design. Teď nemyslím třeba Corollu Cross, ale takový ten hranatý, syrový, minimalistický, kdy designéři vezmou použijí úplně jednoduché tvary a udělají z nich něco extra. Například první evropské Suzuki Wagon R+, Nissan Cube, Subaru Sambar, Daihatsu Materia nebo Honda HR-V, pokud bych měl vyjmenovat pár těch, s nimiž jsme měli tu čest i v našich končinách. Dneska si Japonci tyhle speciality nechávají už jen pro domácí trh (čest výjimce Suzuki Ignis), ať už to jsou kei nebo i větší modely, což je škoda. A teď tu máme nový koncept pro JMS přesně v tom stylu – Toyotu Kayoibako.

Vypadá jako obrněná dodávka pro převoz hotovosti, zkřížená s lodním kontejnerem a tento popis není daleko od pravdy, Kayoibako je totiž japonské označení pro přepravní kontejner. 😀 Má téměř tvar kvádru, minimální prosklenou plochou a v lamele, zdánlivě trochu nelogicky rozdělující čelní sklo, je zevnitř umístěn displej s údaji o vozidle. Věřím tomu, že možná ani nebude výhledu nějak zvlášť vadit. Tohle jsou však jen nástroje, jak z elektrického vanu dostat opravdu co nejvíce.

Hlavním trumfem má být variabilita prostorné kabiny, která může být jen s minimálními modifikacemi vším, na co si vzpomenete, jediným pevným bodem uvnitř je sedadlo řidiče. 😀 Lze ji použít třeba jako mikrobus pro převoz vozíčkářů, klasickou rozvozovou dodávku, mobilní obchůdek, klasický shuttle nebo třeba camper. No není to boží? Zvlášť když se tomu udělá ještě nějaký ten tuning. 😉 Co se velikosti týče, jde o auto přibližně na půdorysu yarisu, má délku 3990 mm a šířku 1790 mm. Výška činí 1855 mm a rozvor 2800(!) mm. Jestli ani tohle auto neukazuje výhody minimalistické techniky elektroaut, tak už asi žádné – s tímto půdorysem má kabina délku 3127 mm, šířku 1485 mm a výšku 1437 mm.