Honda: 250 000 aut může mít vadnou kliku. Budou se měnit motory
Znáte to rčení o mistru tesaři… I Hondě, největší motorářské kapacitě na planetě, občas něco nevyjde. A teď to bude hodně drahé, bude muset možná vyměnit 248 999 motorů, konkrétně šestiválců 3,5 l, které jsou namontovány ve vozech Honda Odyssey (2018-2019), Honda Pilot (2016 a 2018-2019), Honda Ridgeline (2017 a 2019), ale také Acura TLX (2015-2020) a Acura MDX (2016-2020). Ty totiž mohou mít klikovou hřídel s výrobní vadou – některé hřídele mají nesprávnou specifikaci čepu, která mohou způsobit špatné mazání, což může vést až k zadření ojničního ložiska.
Honda uvedla, že první případy zaznamenala v roce 2020 a už eviduje 1450 případů poruch. V lednu budou dotčení majitelé obeznámeni a buď bude provedena výměna kliky nebo rovnou celého motoru.
Kde zistim o zvolavacke? Mdx 2018
Pro auta z USA: https://owners.honda.com/service-maintenance/recalls?fbclid=IwAR2NTM_2LIeABzzhqNHXIQt_oqfM6Tk45S3w60_2h_BFnwCawU4y1w0uGfk
Pro auta z Kanady: https://www.honda.ca/en/recalls?fbclid=IwAR1ZDs31YVbd2Do1uEWzN6y-ndiIui7jtDoUG0mEj3nbSNjUbLCztd5VdcU
Zkusil bych tady zadav VINko a jinak origo servis zjistí. Jarov, Chomutov nebo Frýdek by to měli umět. https://www.acura.ca/en/recalls
Hmm, tak to je dost fail, protože ta 3.5 je přesně ten typ „starého, léty prověřeného motoru“, kde by takový problém člověk nečekal. Dle roků je taky zřejmé, že se jedná o nějaký větší průser z pohledu kontroly kvality, není to jedna série nebo motory do určité série (jako třeba u mercedesu, tam byl problém s klikou u 3.5 taky, ale bylo to snadno identifikovatelné podle čísla motoru a od určitého čísla dál už problém nebyl – tady se jim to táhlo 5 let, navíc ani ne kontinuálně).
Podle mě je to collateral damage kvůli novému nánosu elektroniky a emisím.
Jak souvisí špatně vyrobená klika v průběhu 5 let s emisemi a elektronikou? Se kterými emisemi a se kterou elektronikou? Vždyť ten problém jde napříč různými auty a roky a je mechanického charakteru.