Novinky

CR: spokojenost se značkami pro 2024. Jak si vedli Japonci?

Americká nezávislá organizace Consumer Reports publikovala tradiční žebříček nejoblíbenějších a nejméně oblíbených automobilových značek CR Owner Satisfaction by Brand. V žebříčku se objevuje 29 jmen a první třetinu hitparády obsadily v drtivé většině prémiové značky. Určitě překvapí první místo výrobce elektromobilů Rivian, ale i extrémní skok Mini z 11. příčky na druhou, je mi však jasné, že vás hlavně zajímá, jak spokojení jsou Američané s japonskými značkami. Popravdě řečeno to tentokrát není takové, jak jsme zvyklí. 😉

Nejlepší je Lexus na 7. místě, který by si znovu koupilo 73 % majitelů, následovaný Subaru na 8. příčce (70 %) a do první desítky se dostala už jen Honda na posledním místě, jíž by koupilo opět 69 % lidí. Dále je Toyota na 12. pozici (69 %) a Acura na 14. (68 %). Ostatní značky už jsou ve druhé polovině žebříčku, což samozřejmě není moc potěšující. Mazda je 17. (66 %) a výsledek Nissanu už je vyloženě tristní – skončil třetí od konce s 55 % loajálních zákazníků a jeho luxusní značka Infiniti žebříček uzavírá. Znovu by od ní koupilo auto jen 43 % současných vlastníků. Mitsubishi se v podobných statistikách moc neobjevuje, je problém sehnat dostatečně velkou skupinu majitelů, aby byly výsledky relevantní.

Kompletní žebříček a dílčí výsledky některých vyhodnocovaných kritérií najdete na webu CR.