Novinky

Google: nejhledanější značky. Jak jsou na tom Japonci? Jak to vypadá u nás?

Pojišťovací společnost Veygo provedla průzkum, týkající se četnosti vyhledávání jednotlivých automobilových značek podle zemí a vytvořila mapu světa, rozdělenou podle toho, která automobilka se ve vyhledávači letos objevuje nejčastěji. Jestli vás zajímá, o jaké vozy je největší zájem v Česku, tak je to bohužel tak, jak jste se asi obávali. A ne, teď nemyslím tradičního českého výrobce. Všudypřítomná, vlezlá reklama už zblbla český (a také slovenský) národ tak, že je tu největší zájem o tu značku se zkrouceným H…

Ale tady jsme na japan-cars, takže jak si vedly značky Nipponu? Celosvětově se na top pozice dostaly jen čtyři (jestli tedy nebudeme počítat i Renault 😉 ). O ostatních buď všichni všechno vědí, nebo o ně prostě takový zájem není. Nejčastěji se na googlu celosvětově vyhledává Toyota, která to vyhrála v 75 zemích ze 171 sledovaných – mimo jiné v USA, ale i ve většině Afriky a třeba Austrálii. Ba co víc, prosadila se i v Evropě – v Polsku, ve Finsku a na Islandu. Toyota také drží celosvětové prvenství coby nejčastěji vyhledávaná značka za jeden kalendářní měsíc (následovaná Hondou).

Právě Honda, je asi nepřekvapivě japonskou dvojkou vyhledávačů, na přední místa se však dostala v tak málo zemích, že je lze vyjmenovat – a je to samá exotika 😉 – Brazílie, Indonésie, Thajsko, Kambodža, Vietnam …a Bahamy. 😀 Třetí nejúspěšnější japonskou značkou je – Mitsubishi! A v tomto případě je to ještě větší exotika, než v případě Hondy – vyhrálo to v Rovníkové Guineji, Guinei-Bissau a Grenadě (kde se dělí o prim s Toyotou). Posledním (úspěšným japoncem je Suzuki. Asi nepřekvapivě v Indii, kde Maruti-Suzuki je s náskokem nejsilnější automobilkou, ale značka se prosadila i v Bolívii.

Škoda, že neexistují žebříčky třeba prvních pěti značek pro každou zemi, bylo by to určitě ještě zajímavější zkoumání.