Novinky

TCR míří do Japonska. K Hondě se přidává také Subaru

Už od loňska tady brečím, že ačkoli je světový šampionát cesťáků po změně z WTCC na WTCR z pohledu nákladů na účast atraktivní jako nikdy předtím, jedinou japonskou značkou, která se jím nechala zlákat, byla Honda. A to to ještě měl před letošní sezonou Civic Type R pěkně nahnuté a hrozilo, že se letos vůbec nezúčastní!

Doufejme, že se Honda vzpamatovala a bude WTCR podporovat i nadále, je to jedna z nejsmysluplnějších soutěží, v nichž působí. Ale vypadá to, že je to na dobré cestě, protože se letos rozjede japonský šampionát TCR a přece by Honda neochudila domácí závodníky o možnost jezdit v soutěžním civicu. 😉

Ba co víc, italský J.A.S. Motorsport, jenž auta pro Hondu vyvíjí a připravuje, dává japonským zájemcům k dispozici i TCR verzi minulé generace Civicu Type R, ta bude nejspíš cenově dostupnější, než aktuální provedení, ale zase zřejmě ne tak rychlá.

Série TCR Japan má za sebou už de facto první podnik, na okruhu Fuji Speedway proběhly koncem března oficiální předsezonní testy a samotný šampionát bude sestávat z pěti kol na okruzích AutoPolis, Sugo, Fuji, Okayama a Suzuka.

Další skvělou zprávou je, že italská firma Top Run Motorsport vloni úspěšně dokončila vývoj Subaru WRX STI TCR a je tedy k dispozici také pro Japan TCR. Tou horší zprávou je, že se do nevyzkoušeného auta nikomu nechce, zatím jsou potvrzeny čtyři hondy a subaru žádné. WRX STI TCR však bude na sto procent letos startovat v australském TCR v továrním týmu australského zastoupení značky.

Stejně jako ostatní auta, i Subaru WRX STI má přeplňovaný dvoulitr s výkonem 340 koní (v tomto případě při 6800/min) a točivým momentem 420 Nm (při 3300/min), pohon předních kol, šestistupňovou sekvenci, váhu 1265 kg včetně řidiče a nováčkovský balast v podobě odlehčení o 20 kg. Pořídit se dá za 125 tisíc euro.