F1 2019 Japonsko: Honda těsně pod pódiem. I bez Verstappena…
Máme za sebou pro Hondu nejdůležitější závod letošního ročníku formule 1 – Velká cena Japonska na domácím okruhu Suzuka. Po úspěchu v Rakousku bylo jasné, že teď by Honda ráda vyhrála před vlastními diváky, ale jakkoli tréninky vypadaly slibně, Mercedes je jinde a Ferrari se dokázalo zlepšit v průběhu sezony rychleji, než Red Bull. Prostě a jednoduše – na startu stál Verstappen a Albon zase až za zmíněnou čtveřicí soupeřů.
To sice ještě nic neznamená, Suzuka je náročná a Maxovi sedí, jenže pro něj závod skončil už v prvním kole, když ho sestřelilo Leclercovo Ferrari. Max musel odstoupit, Leclerc do boxů. Zbývalo to tedy na Albonovi a ten nezklamal, když do cíle dojel čtvrtý a to i přesto, že pokazil start a ještě se v průběhu závodu kočkoval s Norrisovým mclarenem! 😉 Závod jsem tentokrát neviděl, tak neznám podrobnosti.
Maxův kat sice dostal za střet (symbolickou) penalizaci, ta ale pomohla pouze Renaultu, Ricciardo díky ní poskočil na šesté místo v cíli. Body vybojoval i osmý Gasly s Toro Rosso, Kvyjat skončil až dvanáctý.
P | Jezdec | Stáj | Čas/ztráta | Kola | Body |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:21:46.755 | 52 | 25 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 13.343 | 52 | 18 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 13.858 | 52 | 16 |
4 | Alexander Albon | Red Bull | 59.537 | 52 | 12 |
5 | Carlos Sainz Jr. | McLaren | 1:09.101 | 52 | 10 |
6 | Daniel Ricciardo | Renault | 1 kolo | 51 | 8 |
7 | Charles Leclerc* | Ferrari | 1 kolo | 51 | 6 |
8 | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1 kolo | 51 | 4 |
9 | Sergio Pérez | Racing Point | 2 kola | 51 | 2 |
10 | Nico Hülkenberg | Renault | 1 kolo | 51 | 1 |
11 | Lance Stroll | Racing Point | 1 kolo | 51 | |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1 kolo | 51 | |
13 | Lando Norris | McLaren | 1 kolo | 51 | |
14 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1 kolo | 51 | |
15 | Romain Grosjean | Haas | 1 kolo | 51 | |
16 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1 kolo | 51 | |
17 | Kevin Magnussen | Haas | 1 kolo | 51 | |
18 | George Russell | Williams | 2 kola | 50 | |
19 | Robert Kubica | Williams | 2 kola | 50 | |
– | Max Verstappen | Red Bull | 14 |
Verstappen by měl zkusit první kolo vynechat, třeba by to bylo lepší.
😀
Redbull už bohužel na první dva týmy hodně ztrácí. Vítězství už letos nebude.
Taky myslím…
Myslím, že mnohí z nás zabudli kde bola Honda výkonnostne pár rokov dozadu, resp. až do predchádzajúcej sezóny… To, aké výsledky dosahuje v tomto roku je neporovnateľné. Bolo veľa hejterov, ktorí jej nepriali nič dobré. Dnes dopĺňa špičku v podobe Ferrari a Mercedes. Myslím si, že takýto výkonnostný skok je obdivuhodný a málokto v také niečo veril. O to viac, že Ferrari a Mercedes boli špičkou dlhé roky a Honda vstala z popola. Mňa jej výsledky nijako nezarmucujú, práve naopak. Sú vynikajúce, ak sa na to pozrieme z celej perspektívy a nie len na to, že na Mercedes, či Ferrari stráca pár desatín sekúnd. Donedávna to bolo ešte niekoľko umiestnení v cieli.
pod tohle se podepisuju… ja jim naopak docela veril, ze do toho pujdou a jednou to klapne a budou zase nahore. Verim, ze by mohli i zase mit nejvykonejsi jednotku, jako kdysi.
To se nedá zpochybnit. Myslím, že takový posun vpřed nikdo nečekal. Ale jak praví klasik: Čo bolo, to bolo. Letošní sezona nějak začala a v Rakousku to vypadalo, že Max zabojuje ještě o druhé místo v poháru jezdců. Ale po letní přestávce se Red Bull prostě zasekl a Mercedes s Ferrari mu utíkají i navzdory tomu, že od léta už má Honda druhý update motoru. Je škoda, že neudrželi tempo.
Stewee: tak kde byla je dnes už jedno, ostudu už nedělá a je třeba srovnávat v rámci dané situace.
A ta je holt taková, že před letní pauzou Honda slušně dotahovala, zatímco Ferrari stálo za starou bačkoru a od srpna je to zase při starém. Jasně, že tomu moc nepomohlo ani Verstappenovo ježdění, ale co se dá dělat. Realita je taková, že Honda je zase až třetí.
Uvidíme, co bude dál.