Která japonská auta dostávají nejvíce pokut za rychlost?
Co si budeme povídat – vlastnictví některých automobilů přímo předurčuje k častějšímu placení pokut. Když má nějaký vůz nadbytek výkonu, je extrémně zábavné ho řídit nebo prostě máte za jeho volantem ve výšce několika metrů 😉 nad silnicí pocit absolutního bezpečí, svádí to k sešlápnutí plynu.
V Americe byla opět po roce provedena společností Insurify studie, ukazující, která auta dostávají nejvíce pokut za rychlost. V první desítce došlo k několika změnám, ale jsou tu i stálice. Třeba vítěz žebříčku – prosím virbl – Subaru WRX obhájilo loňské prvenství! 😉
Z Top 10 sice zmizela Toyota 86, ale zato se nám na pěkné třetí místo vyšplhalo – opět Subaru, tentokrát impreza! Asi nejen majitelé WRX si myslí, že mají WRX. 😀 Po dvou zástupcích má v elitní desítce také Nissan – pěkné čtvrté místo pro Infiniti G37 (to se dá pochopit) a desáté v podání Nissanu 350Z. I to vcelku dává smysl. Na druhou stranu některá jména v desítce vyloženě překvapí:
Tak zpráva jistě skoro senzační, škoda, že popisek grafu říká něco úplně jiného:-) Je tam napsáno „počet majitelů aut, kteří měli v minulosti flastr za rychlost“. Není tam vůbec nic o tom, čím dotyčný vlastně jel, když ten flastr dostal a jestli vůbec měl dané auto („prior speeding ticket“ neříká ni o tom, jak dávno to bylo).
Správný popisek je „jaká auta dnes mimo jiné vlastní lidé, kteří někdy v minulosti zaplatili pokutu za rychlost“, přitom ale v USA má kde-kdo aut víc, takže by mě zajímalo, jak je počítané (tj. mám-li WRX a RAM a platil jsem v minulosti flastr za rychlost, u jakého auta je moje jméno?). Navíc flast může být klidně 10 let starý za volantem něčeho úplně jiného. Že jsem platil pokutu a současně mám Zetko neznamená, že jsem tu pokutu platil s ním.
Prostě zase jedna nicneříkající blbina, příště prosím tyhle senzacechtivé články lépe analyzovat a pak buď správně popsat, nebo to sem vůbec nedávat.
1/ Jako každá statistika, i tato se vztahuje na poslední rok, nikoli od éry Flinstoneových.
2/ Ano, majitel WRX mohl v té době jezdit se svým autem jako důchodce a s mámy Corollou jako dobytek a půjde to na vrub WRX, ale tomu asi nikdo nevěří, že. 😉 Zvlášť když výsledky za předešlé období vychází dost podobně.
King: ach jo, proč opakuješ pocity, když už jsem si tu práci dal a výsledek popsal? Nechce se mi to přepisovat, tak si to přečti tady, odkud ta data berou a jak moc je to „za poslední rok“ (je to v odstavci „Methodology“:
https://insurify.com/insights/car-models-with-the-most-speeding-tickets-2020/
Nojo, vskutku. Tak to je potom taková zvláštní statistika. Já už to využil předžvýkané z jiného webu. :-/