Novinky

Honda představila nové logo. Připomíná to původní.

Honda předevčírem představila vizi nové generace elektromobilů Zero, připravovanou na rok 2026 a určitě vám neuniklo, že oba koncepty měly na přídi novou verzi Háčka. A i kdyby vám to uniklo, upozorňoval jsem na to v článku. 😉 Je to taková změna, že se k tomu ještě vrátím, aby to nezapadlo. Je to totiž teprve počtvrté, co Honda mění loga na svých autech. Tedy vlastně, ehm… kéž by to bylo tak jednoduché. Rotující háčko totiž prošlo řadou různých variací a lišilo se dokonce model od modelu, někdy se lišilo i na přídi a zádi, popřípadě v interiéru, proto ani nelze uvést přesný časový rámec změn. Prostě něco jako značení sportovních modelů. 😉

Začalo to široce roztaženým H, použitým samozřejmě na T360 a sportovních roadsterech S500-800, ale třeba také na N600, přičemž existovaly verze s různými rámečky a s označením kubatury motoru nebo nápisem Honda. Dá se říci, že se požívalo v letech 1961-1969. Počátkem sedmdesátých let ubralo H významně na rotaci, takže se dramaticky zúžilo a protáhlo, existovaly však hned tři varianty – bylo umístěno v lichoběžníku, zužujícím se nahoře, zužujícím se dole a v obdélníku. To posledně jmenované bylo výrazně hranatější. Tato varianta debutovala poprvé na modelech Honda 1300 a měla jí auta cca do počátku 80. let. Pak se H trošku narovnalo, roztáhlo a bylo zavřeno do (víceméně) čtverce se zaoblenými rohy.

Koncem 90. let se objevila nová, docela moderní varianta, která vylezla z rámečku a došlo u ní k modifikaci písmena. Mám ale pocit, že se objevila pouze u evropských modelů Civic a Accord po faceliftu – a to pouze na masce chladiče (a ATR na volantu). Dneska si říkám, že to bylo super, tenkrát se mi to vůbec nelíbilo. No, co už… 😉 Do nového tisíciletí hondy vyjely celosvětově se zatím poslední verzí, která vycházela z bezrámečkové evropské varianty, tvar H byl opět lehce upraven a zase dostalo rámeček, tentokráte výrazně zaoblený. Červený podklad je samozřejmě vyhrazen sportovním Type R, modré logo využívala Honda v USA a současné hybridní modely mají modrý podklad rámečku, jenž přechází do černé.

V roce 2026 dostanou (pouze!) elektrické Hondy z připravované Zero Series nový emblém, představený společně s oběma koncepty. Jako začala Honda s těmito elektromobily od nuly, ke kořenům se vrací i logo a připomíná to původní ze 60. let. Bude umístěno na přídi aut, zatímco vzadu bude nápis Honda s pouze prvním velkým písmenem. Honda zároveň ukázala pěkné logo Zero Series, ale není zatím jasné, jak a kde jej bude (kromě marketingových materiálů, samozřejmě) používat. Třeba na tričkách? 🙂

5 komentářů: „Honda představila nové logo. Připomíná to původní.

  • Nešlo si toho nevšimnout a je to dost bída, mě se tohle nikdy nelíbilo a působí to dojmem jak nějaká lavice z metra. Když už teda chtěli začít „od nuly“, mohli udělat „od nuly“ i to logo a ne jen na ultramoderní design auta plácnout historický design loga… Jsem zvědav, jak dlouho na to budem muset koukat.

    • Mně se nejvíc líbila ta hranatá evoluce dvojkového. Ale to jedničkové, tam u mě funguje nostalgie, takže v pohodě. 😉

      • Nostalgie nenostalgie, vypadá to blbě, navíc na takhle vypadajícím autě. Větší logiku by to mělo třeba u éčka, ale u tohodle je to zase jen marketingový přešlap.

        Tou „evolucí“ myslíš to „červené na červeném“, první foto v třetí řadě? Jestli jo, tak to se mi líbí taky, to je z NSX, ne?

        • nn, druhá řada uprostřed.

          • Aha, tak to se mi nelíbí. Ale když jsem se díval na všechna ta loga, tak nevidím nic, co bych dal na zero jiného než buď aktuální, nebo něco úplně novátorského. Z historických bych nepoužil nic, ani to z NSX, které se mi jinak líbí moc.

Komentáře nejsou povoleny.