/ Honda Accord 2.0T, Mazda6 2.5T a Toyota Camry TRD: vítěze sprintu asi neuhodnete… /

Japonské midsize sedany jsou v současnosti tak trochu na rozcestí. Honda Accord přešla na turbomotor už před několika lety, přičemž se v top verzi Touring spokojí s podladěným dvoulitrem z Civicu Type R, jenž má výkon 256 koní při 6500/min a točivý moment 370 Nm v rozmezí 1500-4000 otáček v kombinaci s desetistupňovým automatem, přičemž váží cca 1562 kg. Naproti tomu Toyota Camry ve sportovní verzi TRD zůstává prozatím u atmosférického V6 3.5 s výkonem 305 koní při 6500/min a točivým momentem 362 Nm při 4700 otáčkách. Spolupracuje s osmistupňovým automatem a váží 1620 kg.

Docela nedávno se v souvislosti s ambicemi atakovat prémiovou třídu mezi “velké kluky” zařadila i Mazda6 – a to velmi důrazně, když dýchavičný atmo čtyřválec 2,5 l doplnila přeplňovanou jednotkou stejného objemu. Ta dává sice jen 254 koní, tedy nejméně z trojice, ale již při 5000/min, ohromí však drtivým točivým momentem 420 Nm při 2000/min. Čtyřválec spolupracuje s šestistupňovým automatem a auto váží stejně jako Camry s V6 (přemýšlím, co je špatně s tou proklamovanou Skyactiv lehkostí…).

A právě tahle auta se postavila na souboj ve sprintu na čtvrt míle. Myslím, že favorit je jasný – camry jasně vede výkonem a přestože má nejmenší točivý moment, je srovnatelný s accordem. Ale překvapit by mohla i Mazda6 – skoro 60 Nm k dobru by mohlo pomoci vymazat padesátikoňové manko na TRD. No a chudák accord si vytáhl černého petra. Takže jak dopadne japonský trojboj? 😉