/ Lexus LM (2024): luxusní minivan i pro Evropu /

Když se před pár dny spolu s teaserovou fotkou nového Lexusu LM objevila informace, že půjde koupit i v Evropě, byl jsem zdravě skeptický, ale je to skutečně tak! Japonská luxusní značka při oficiálním představení Lexusu LM na autosalonu v Šanghaji oficiálně potvrdila, že uvede novinku i v Evropě, tak se pojďte podívat, na co byste si měli začít dělat v garáži místo.

Nový Lexus LM je samozřejmě opět nóbl verzí velkoprostorového vozu Toyota Alphard, akorát že ten ještě představen nebyl. 😀 Základní rysy karoserie se hodně podobají aktuální generaci (viz link výše), největším rozdílem je odlišný design masky, světlometů a změnilo se řešení zakončení bočního prosklení. I záď působí povědomě, vše je ale mnohem lépe a moderněji vytvarováno a sladěno. Dost podstatné je pak mezigenerační zvýšení torzní tuhosti o 50 %.

V minimalistickém a jednoduchém (a přitom samozřejmě exkluzivně působícím) kokpitu je dominantním prvkem centrální displej a středový tunel o šířce dalšího sedadla. 😉 Kabina bude volitelně pro čtyři, šest nebo sedm osob, nejvíce luxusu samozřejmě poskytne na prvně jmenovaná, kde nechybí mimo jiné přepážka mezi řadami sedadel, lednička, 48″ displej infotainmentu, 14 vestavěných a 50 nastavitelných verzí osvětlení nebo křesla, která mají vyhřívané i opěrky a míru výhřevu nebo chlazení upravují v jednotlivých zónách podle teploty těla cestujícího.

K pohonu Lexusu LM bude sloužit dvojice hybridů, postavených kolem 2,5litového atmosférického čtyřválce a přeplňovaného čtyřválce 2,4 l. Lexus také slibuje špičkové odpružení díky systému AVS, kombinující klasické adaptivní pérování s ventilem, “reagujícím na frekvence” (zřejmě způsobenými nerovnostmi vozovky). Ať už to funguje jakkoli, má to přinést lepší kvalitu jízdy s minimem vibrací. Auto má rozměry 5125 x 1890 x 1955 mm a rozvor 3000 mm a je posazeno na 19″ kolech s pneumatikami 225/55, k dispozici ale budou i sedmnáctky 225/65.

Paráda, co říkáte? Že by se blížila renesance kategorie MPV? 😉