/ Toyota C-HR 2024: druhá generace oficiálně /

Už jsem se několikrát zmiňoval, že Toyota C-HR je můj milášek. Líbí se mi, jak vypadá a líbí se mi, jak jezdí. Takže jsem poměrně s obavami sledoval, jak se z podivného konceptu klube na patentových snímcích finální auto. Ale oficiální fotky často zanechají úplně jiný dojem, než patentové rendery, takže naděje, že dvojkové C-HR bude nakonec pěkné auto, stále trvala. Do dneška.

Ne, Toyota C-HR MY2024 není hezké auto. Je tvarově přeplácané, i přes přítomnost 20″ kol působí krátkým a vysokým dojmem (všimněte se, že mezi fotkami chybí úplně obyčejný pohled z boku) a černý zadek tomu všemu rozhodně nepomáhá. Ale naživo to třeba tak smutné nebude. Chloubou dosavadního C-HR byl také interiér a alespoň v toto případě to vypadá, že novinka úspěšně navázala. Kokpit nabídne 12,3″ displej v kapličce, dotykový displej stejné velikosti, u top verzí dále ambientní podsvícení v 64 barvách, audiosystém JBL nebo panoramatickou střechu.

Novinka má rozměry 4360 x 1830 x 1558 (1564) mm, takže je de facto identická s aktuální C-HR a k pohonu bude sloužit opět hybridní systém s atmosférickou osmnáctistovkou a celkovým výkonem 140 k, jenž bude pohánět pouze přední kola. Stovku zvládne za 9,9 s a maximálka činí 170 km/h. Downsizovaný turbomotor z nabídky zmizel, zůstal však výkonný dvoulitrový hybrid se 198 k, jenž byl pro auto optimální motorizací. Ten umí stovku za 8,1 s (FWD), respektive 7,9 s (AWD). Ale topmodelem už není, jeho roli převezme dvoulitrový plug-in hybrid, za který mluví výkon 223 k, zrychlení 7,4 s a topspeed 180 km/h a dojezd na elektřinu 66 km.