Novinky

Toyota C-HR Prologue: takhle bude vypadat nová generace

Toyota posledních pár dní chrlí novinky, jako by už nemělo být žádné zítra. Tak se po vodíkovém hiluxu teď podíváme třeba …na crossover C-HR. Automobilka představila koncept C-HR Prologue, jenž má ukázat, jak bude vypadat už v roce 2023 nová generace stejnojmenného auta a pokud bychom vzali v úvahu vývoj u miniauta Aygo, jehož prolog se od finální verze lišil jen v detailech, díváme se zřejmě na téměř konečnou podobu. Akorát si tentokrát nejsem úplně jistý, že je to dobrá zpráva.

Toyotu C-HR miluji od první chvíle, co jsem ji viděl na vlastní oči na statické evropské premiéře v Miláně. To bylo na jaře 2016, rok a půl po představení konceptu, u něhož nikdo nevěřil, že z něj bude skutečné auto. Céháerko tehdy přineslo do kompaktní třídy (respektive někam mezi kompaktní a subkompaktní třídu) úplně nový standard vzhledu interiéru, použitých materiálů, jízdních vlastností, ale zejména drzého a vyzývavého designu karoserie, který udělal z bláznivých civiců posledních let docela konzervativní přibližovadla. A i teď, po téměř sedmi letech, se za ním vždycky rád otočím. A asi nejsem zdaleka jediný, vzhledem k tomu, jak dobře se C-HR prodává; to auto má prostě koule.

A koncept C-HR Prologue …nemá. Aktuální generaci sice koncept připomíná siluetou i řadou designérských řešení, ale všechno je to uhlazené, rozplizlé a …unifikované. Popravdě řečeno jsem na první fotku z předoboku chvíli nechápavě zíral – vždyť to auto přece Toyota už představila před dvěma týdny. Aha – tak – ne… Toyota C-HR prostě připomíná spíš rodinu bZ, než současné C-HR. A to mě nevýslovně mrzí. Víc k tomu asi nechci dodávat, budu jen doufat, že „učesaná“ produkční verze bude naopak rozcuchaná, objeví se nagelovaný kohout, džíska s hroty, pásek kalhot z řetězu a že mě osobní setkání přece jen zase osloví, ne srazí do kolen. Jo – a bude se kromě hybridu vyrábět i s plug-inem, tak se teda těšte, no.

2 komentáře: „Toyota C-HR Prologue: takhle bude vypadat nová generace

  • Mě se to líbí, je to hranatý, ostrý, pěkný. Jo, není to punk jak první Juke, na kterého se „drzé“ CH-R snažilo zareagovat, ale jako vývoj směrem k dospělosti mi to přijde v pohodě. Jsem zvědav na interiér, pohony a hlavně velikost – ta CH-R zabila už na salónu, takže jsem s tím ani nejel, nebyl důvod…

    • Nevím, no, to se asi neshodneme. Nesedí mi designérská filozofie „jedno brdo“ ani ta dospělost. Ale ještě to není hotové, uvidíme…

Komentáře nejsou povoleny.