/ Daihatsu Vision Copen: půjde po MX-5? /

Kdo by neznal Daihatsu Copen, vždyť to byl jediný japonský kei sporťák, který se nabízel svého času i v Evropě, samozřejmě s větším motorem. Jenže Daihatsu už odsud odešlo před deseti lety a copen se stal výhradně japonskou záležitostí. Vyrábí se stále a nic se nezměnilo na filozofii modelu, jedná se o kei s motorem 0,66 l a pohonem předních kol. Jenže to vypadá, jako by tohle Daihatsu nestačilo. V Tokiu na Japan Mobility Show představí studii Daihatsu Vision Copen, která má s dosavadními auty společné jen jméno!

No, malinko přeháním, retro design konceptu dává jasně najevo příslušnost k předchozím nositelům tohoto jména, ale jinak je opravdu všechno jiné. Vision Copen má délku 3835 mm, maximální pro kei povolenou délku tedy přesahuje téměř o půl metru, i když šířka 1476 mm je těsně v limitu. Ještě doplním výšku 1265 mm, která je lehce menší, než u standardního copenu a rozvor činí 2413 mm. Jinými slovy – Daihatsu Vision Copen je s výjimkou šířky skoro tak velký jako Mazda MX-5 (3915 x 1735 x 1225 mm, rozvor 2310 mm). Ba co víc – zadní(!) kola konceptu roztáčí tříválcový motor o objemu 1,3 l, schopný provozu na uhlíkově neutrální palivo. Koncept má bohužel nějakou formu automatu, ale to nemusí nic znamenat…

Nezní to podezřele? 😉 A je to ještě podezřelejší, když vezmeme v úvahu, že se letos v zimě objevila informace, že Toyota společně se Suzuki vyvíjí nové sportovní auto. Může to tedy klidně být tenhle CopenXL 😀 , jenž by mohl mít sourozence se znaky Suzuki a Toyota. Nemluvě o tom, že design samotný – a to včetně interiéru – vypadá vcelku dotaženě. Uvidíme, jak to nakonec dopadne…