Vypadá to, že by zákulisní informace z konce loňského roku o možném ukončení spolupráce Toyoty a Subaru na projektu zadokolkových kupé GR86/BRZ mohly být pravdivé! Podle nich Subaru segment malých kupé s koncem této generace opustí a nové „GR86“ bude větší a silnější auto, vyvinuté už pouze Toyotou primárně pro potřeby amerického trhu. Ale pokud můžeme věřit zákulisním informacím, vyznavači malých a lehkých sporťáků možná nebudou muset truchlit, chystá se prý náhrada. A jaká!
V Japonsku prý vzniká nový projekt sportovního auta! Pracovně se mu říká Midship Sports a jedná se o společný projekt hned tří automobilek – Toyoty, Suzuki a Daihatsu. Mělo by se jednat o vůz s pohonem zadních kol a motorem před zadní nápravou! Suzuki prý dostalo za úkol připravit motor, Daihatsu a Toyota se postarají o zbytek. Technicky bude sportovní kupé vycházet z platformy TNGA (GA-B) a kvůli úspoře nákladů využije kompletní přední zavěšení z yarisu. Dá se říci, že se novodobá Toyota MR2 (a spol.) vydá cestou Mazdy MX-5, prioritou má být nízká hmotnost a s ní související využití relativně slabého motoru.
Toyota/Suzuki/Daihatsu Midship Sports by měly vážit kolem tuny a také rozměrově budou velmi blízko miatě – předpokládá se délka 4,2 m, šířka 1,72 m a výška 1,22 m při poměrně dlouhém rozvoru 2,55 m. A ten motor? V souladu se dnešní módou 😉 u Toyoty půjde zase o tříválec, Suzuki pro sporťák připraví již existující litrový přeplňovaný benziňák s cca 10koňovým mild-hybridem, jenž by měl dávat maximální výkon cca 120 koní a točivý moment 200 Nm. Každá značka by měla navrhnout vlastní design auta, což by bylo velmi sympatické, i když lze patrně očekávat pouze jinou příď i záď, nikoli profil. V Japonsku by měla být auta o téměř půl milionu jenů (cca 83 000 Kč) levnější než MX-5! Časový rámec uvedení na trh nebyl upřesněn, ale určitě to nebude dřív, než bude ukončena výroba toyobaru, takže půjde patrně o modelový rok 2027, jenž půjde do prodeje někdy v polovině roku 2026.
Také jste zbystřili? Jakmile je v něčem namočené Daihatsu, většinou je to špatný signál pro exportní trhy a popravdě řečeno se asi nebude v Evropě mezi stávající klientelou Suzuki snadno hledat odbyt. I když zájemci samozřejmě mohou přijít i od jiných značek a Toyota si už novou generaci autonadšenců vychovala… Jenže motor s podobnými parametry jako slabší MX-5 také nebude u petrolheadů v této části světa způsobovat poluce, takže pokud vůz skutečně vznikne, je tu dost velké nebezpečí, že bude určený pouze pro JDM. Což by byla velká škoda, už jsme takhle oplakali Hondu S660. Tak (si, nám) držte palce…