/ Suzuki Fronx: nový crossover nahradí (nejen) vitaru /

Indická automobilka Maruti Suzuki vloni představila nový model Fronx a to bez velké pozornosti významných automobilových médií a jeho existence unikla i mně. A to je chyba, kterou právě teď napravuji, bude to totiž mnohem důležitější auto, než se možná mohlo původně zdát. Další malý crossover, jakých má Suzuki asi patnáct, řeknete si, ale novinka není auto které by se pokoušelo najít další neexistující skulinu v hustě obsazeném portfoliu značky – nahradí totiž model Vitara/Vitara Brezza. A nejen ten, bude chtít oslovit i stávající majitele hatchbacků Baleno.

Jestli vám bylo záhadou, jak vedle sebe mohou existovat rozměrově téměř identické modely Vitara a S-Cross, respektive Vitara Brezza a Grand Vitara, tak podobnou otázku si asi položili i u Suzuki a výsledkem je právě Fronx. Ten je totiž s mírami 3995 x 1765 x 1550 mm o 18 cm kratší, o centimetr užší a o 6 cm nižší, přitom má ale o 20 mm delší rozvor. Rozměrové rozdíly oproti S-Crossu tak budou větší a omezí se kanibalizace. Fronx se zatím prodává pouze na rozvojových trzích (Latinská Amerika, Afrika, Blízký východ), ale byl již potvrzen v Austrálii a je téměř jisté, že se dostane i do Japonska, kde vystřídá typ Escudo, což je tamní označení pro vitaru. Tam si brousí zuby na momentálně oslabenou pozici modelů Daihatsu Rocky/Toyota Raize a Subaru Rex. Je víceméně jisté, že vitaru, která zjevně skončí bez přímého nástupce, nahradí zanedlouho i v Evropě.

Design karoserie je modernější než u vitary, de facto se jedná o zmenšenou Grand Vitaru, interiér jede ve stylu futuristické moderny, která ve světě letěla tak před 15-20 lety, ale takové prostě už Suzuki je. 😉 Fronx využívá platformu Heartect B a v závislosti na jednotlivých trzích se prodává s atmosférickou dvanáctistovkou Dualjet 1,2 l (90 k, 113 Nm), tříválcovým litrovým turbomotorem BoosterJet 1,0 l (100 k, 148 Nm) a mild hybridem 1,5 l (103 k, 137 Nm). Dvanáctistovka existuje i v CNG verzi s 77 k a 99 Nm. Kombinují se s pětistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou AMT (pro K12N), popřípadě šestistupňovým automatem a pohání výhradně přední kola.