/ Mazda patenty na karbonovou karoserii. Použije je sportovní kupé? /

Mazda prostřednictvím aktuální generace MX-5 ukázala, že lze velkosériově vyrábět lehké a tuhé auto, ale do budoucna to s příchodem elektrifikace nemusí stačit, proto se Mazda zaměřila na uhlíkový kompozit a jeho využití v konstrukci karoserie. Z karbonových vláken jsou laminovány různé profily a ty nahrazují obdobné ocelové struktury karoserie, viz náčrt. Mazda demonstruje použití karbonových komponentů na pětidveřové karoserii aktuální Mazdy3, ale pokud jej automobilka opravdu použije, pak by se přímo nabízelo použití ve sportovním plug-in hybridu na bázi konceptu Iconic SP.

I přes zjevné výhody v podobě vysoké tuhosti a nízké hmotnosti má totiž karbon i nedostatky – stále je dost drahý a v případě havárie může být problém jej opravit, což není zrovna dobrá kombinace pro masově vyráběné automobily.