/ Toyota MR2: návrat sporťáku už se rýsuje. Co víme? /

Tak si představte, že návrat Toyoty MR2 je hotová věc. Pokud tedy můžeme věřit japonskému magazínu bestcar – což ne vždy můžeme, ale popravdě řečeno se poslední dobou mýlí překvapivě málo, takže… Takže je docela pravděpodobné, že to je (rámcově) pravda. Co tedy japonští kolegové tvrdí, že vědí?

Já vím, že už to zní ohraně, ale nové MR2 bude prý dalším sporťákem Toyoty, využívajícím tříválec 1,6 l. A zase bude mít výkon kolem 300 koní. Jestli vám to zní povědomě, tak stejný osud má stihnout i nové GR86. Není těch třísetkoňových aut u Toyoty už nějak moc? GR Yaris, GR Corolla, GR86, GR MR2… Popravdě řečeno si umím představit, že techniku dvou GR předokolek (selektovaných podle trhů) dostane i nějaká zadokolka, ale dva RWD sporťáky s téměř stejným výkonem i rozměry? To je něco, čemu se trochu zdráhám uvěřit. Ale je možné, že si bestcar tohle trošku přikrášlil, aby zjemnil následující informaci:

Zhruba 4,4metrové MR2 by mělo být (také) elektromobil, jenž se má představit v roce 2027, což vcelku dává smysl, s ohledem na koncept FT-Se, představený před dvěma roky v bandě budoucích elektrických studií. A aby to (fandy) tak nebolelo, přibalila se k tomu ještě story o tříválci (popravdě, ne, že by to bylo nějaké terno) pro rok 2026. Tak to vidím já, protože to jediné mi dává smysl. Ale zpět k informacím z Japonska. Toyota údajně v tuto chvíli už zvažuje jen dvě verze designu. Tou první verzí je remake první generace s ostrým sklonem zadního okna a vodorovným víkem kufru, druhou pak auto ve stylu druhé generace s plynulým sklonem, víceméně bez deklu, jíž odpovídá i FT-Se. Ta podle mě dává větší smysl, design v průběhu času trošku pokročil…

Takže to je v kostce to, co nám o příští Toyotě MR2 tvrdí Japonci z bestcar a co si o tom, co si myslí, myslím já, tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet, všechno sleduju. 😉

3 komentáře

  • Mě to teda nedává smysl tak ani tak – existence MR2 a GR86, nota bene se stejným motorem, je podle mě nesmysl. Buď tedy není info o motoru pravda, což mi přijde jako logické (Toyota už u Bflmpsvz zjistila, že stejný základ pro spalovák a uhlák není to pravé ořechové) a MR2 bude čistě uhlák. Nebo bude rozdíl jinde, napadá mě třeba v kastli. Ač FT-Se na kabrio moc nevypadá, zrovna tohle by smysl dávalo – tj. GR86 bude pokračovat čistě jako kupé, MR2 pak může být roadster (a jako takový může mít klidně jak uhlák, tak spalovák, ale moc tomu nevěřím, právě kvůli rozdílnosti platforem).

    • Japan Cars

      Taky mě to napadlo, ale koncept nevypadá ani náznakem jako targa. Co se ale může poměrně snadno změnit.

      Jedna platforma pro obojí sice není optimální a ta platforma sama o sobě asi není optimální ani z hlediska efektivity výroby, ale u auta vyráběného v malých počtech by se s tím asi dalo žít. Spíš, jak píšeš, to nedává smysl z pohledu business plánu.

      • Ještě je tu možnost, že Bestcar zase kecá a jede clickbaity 🙂 Jednu dobu to myslím byl snad nejukecanější z respektovaných autočasopisů, ne? Na mě vždy BC dělal dojem, že v rámci čtenosti neustále píše o nějakých bombách, bez ohledu na to, zda jsou nebo nejsou reálné. Tj. je fuk, kolik skutečných plánů v Japonsku mají, BC píše každý týden o jednom. Takže pokud se těch skutečných sejde v krátké době víc, může to vypadat, že zas tak nekecají, ale v reálu je to jen souběh a shoda okolností. Což je vidět ve chvíli, kdy se delší dobu neděje v reálu nic, ale oni mají kvótu pozitivních novinek každý týden plnou 🙂

Komentáře jsou uzavřeny.