Honda si patentovala vodíkovou motorku

Vypadá to, že elektroauta v následujících pěti, sedmi letech projdou poměrně bouřlivým vývojem a pořádně zatopí konkurenční technice vodíkových palivových článků. Ale i přes nepříznivý vývoj se zdá, že má vodík zejména v Japonsku poměrně slušnou podporu, která umožní v této cestě pokračovat i nadále. Jednak stále probíhá spolupráce mezi Toyotou a BMW a mezi Hondou a General Motors, ale navíc se v Japonsku rozhodla Honda, Toyota, ale i Nissan společně s dalšími firmami rozjet plán “Strategic Road Map for Hydrogen and Fuel Cells”, podporovaný vládní organizací Council for a Strategy for Hydrogen and Fuel Cells.

Japonská vláda chce mít do roku 2020 na silnicích nějakých 40 tisíc vodíkových dopravních prostředků a 160 tankovacích stanic. A součástí tohoto plánu boudou i motocykly. Honda si nechala registrovat patent na vodíkovou motorku. Na první pohled je to klasický sportovní stroj, v jeho konstrukci jsou však implementovány komponenty vodíkového pohonu. Pod zadkem bude mít za pár let řidič nádrž se stlačeným plynným vodíkem – a ne, poznámky, že to bude chtít mít “koule”, nejsou na místě, nádrže na vodík jsou extrémně odolné. 😉 V prostoru, kde je dnes palivová nádrž, bude namontován palivový článek a v zavěšení zadního kola bude zřejmě umístěn elektromotor.

Z výše uvedeného vyplývá, že by tu vodíková motorka mohla být do dvou let, tak uvidíme…