Novinky

Honda Urban EV: objednávky už zkraje příštího roku

Honda minulý rok ve Frankfurtu velmi příjemně překvapila retro konceptem malého elektrického auta Urban EV, inspirovaným první generací Hondy Civic a doslova šokovala následným oznámením, že auto, silně inspirované touto studií, bude ještě před koncem tohoto desetiletí prodávat.

A ten okamžik už se nezadržitelně blíží 😉 – Honda na ženevském autosalonu potvrdila, že už zkraje příštího roku začne na auto přijímat objednávky a „koncem roku 2019“ bude sériový model představen, což vychází nejspíš zase na frankfurtský autosalon. Lze tedy očekávat, že se prodej rozjede buď ještě před koncem roku 2019 nebo zkraje 2020.

Je sice trošku nezvyklé, aby si zákazník objednal auto, jehož konečnou podobu ještě neviděl, ale není to zase tak výjimečné a tací zákazníci se určitě najdou. Honda zatím pouze slibuje, že se pokusí na původním konceptu moc neměnit, takže by roztomilý retrovzhled měl být do značné míry zachován.

13 komentářů: „Honda Urban EV: objednávky už zkraje příštího roku

  • Tak jaká zrůdička z tohohle dokonalého retra zůstane po zásahu mistrů kalkulaček v HQ 🙂

    • Sopta: záleží, kolik bude objednávek – když hodně, tak se toho moc nezmění, když málo, tak se to ořeže na dřeň 🙂

    • Feedback byl prý nad očekávání dobrý a snahou bude maximum zachovat. Ale i tak – menší kola, konvenčnější maska i zadní partie se světly, tlustší přední sloupky a měně vytažené blatníky jsou asi jistota. Ale rád se nechám překvapit. 😉

      • King: zrovna maska i zadní část mi přijdou úplně v pohodě, nechal bych i nějaký ten nápis, ať je to pořádné retrofjůčr. Blatníky, kola a interiér jsou jasné. Škoda těch tenkých sloupků, ale souhlas, že to nemá do série v dnešní době šanci. Osobně doufám, že zůstane zachovaná „plovoucí střecha“, to vypadá parádně. Současně předpokládám, že nás čekají konvenčnější nárazníky, tohle by při ťukanci na parkovišti zrušilo celou masku.

        • Mně taky, ale už z důvodů, které popisuješ, je jasné, že se do toho ještě hrábne. Snad ne moc. 🙂

  • a hlavne interiér sa vráti do reality. Skôr tam očakávam najväčšie zmeny od konceptu. Ten záujem je relatívny, pretože auto mohlo zaujať, čo aj zaujalo, ale kto z tých ľudí by si naozaj reálne auto kúpilo? tam už budú počty veľmi malé, o to viac že cenu nepoznáme…

    • Stewee: zas bych tuhle hipsterskou komunitu nepodceňoval, Musk na ty svoje kydy o „trojce“ taky nalákal nemalé množství záloh. Jasný, tohle není božská Tesla za peníze daňových poplatníků s vizionářským guru co zatím umí pálit miliardy, ale auto od tradiční automobilky, která generuje fuj fuj zisk. Nicméně pořád je to elektro a designově je to pecka (někteří v tom viděli Golfa a to může v Evropě pomoct).

      • Prý vizionářství je to, když upneš pozornost na poslání auta do vesmíru, abys odvedl pozornost od obrovských každodenních ztrát Tesly.

        • xf: 🙂 To platí i obecně, nejen u Tesly. Vizionář je člověk, který plácá nesmysly odtržené od aktuální reality. Sem-tam se toho někdo chytne a ovce dotyčného vizionáře i s jeho rodinou zajistí na pár životů dopředu. Chce to ale koule plus kousek toho štěstíčka s načasováním a lidmi v okolí. Vizionářů, kteří jen plácali a peníze nikde jsou plné open spaces ve firmách vizionářů, kterým se to povedlo 🙂

    • Jak říká Skyline – zákazníci elektromobilů se chovají dost nestandardně, přibývá jich a to poslední, co je trápí, je cena. Pokud se auto líbilo, což asi ano, mohly by jeho prodeje vyletět bez ohledu na to, že to je Honda, které se jinak v Evropě už nedaří téměř nic. Nissan zatím spočítal objednávky na nový Leaf na 3000 měsíčně.
      Na druhou stranu pro běžné kupce aut ani tradiční zákazníky značky to asi primárně nebude, to je pravda…

  • interiér auto je pre mňa úlet do sfér zhúlených dizajnérov. Ja som predsa len klasik a stále budem v interiéri hľadať tradičnú koncepciu palubnej dosky. Na to že o rok by chceli takéto auto predávať s absolútne neistým úspechom (predajným!), tak mi príde úbohé, že do súčasného Civica dajú infotainment, ktorý je svojou grafikou a reakciami tak 10 rokov pozadu v porovnaní s konkurenciou. Žiaľ, postavia veľmi dobré auto a zabijú tam výpredaj z nejakého bazáru a nazvu to infotainment.

    • Takovéhle auto si zaslouží „úchylný“ interiér, třeba u BMW i3 se ta moderní minimalistická koncepce povedla, ale nebylo by od věci ani minimalistické retro ve stylu Civicu 1G, spíěš ale sázím na něco moderního. Jako studie to nebude, ale určitě v tomhle stylu.
      Infotainment v Civicu zase není tak zlý, jak se povídá, ale je pravda, že grafikou těžce zaspali.

    • Stewee: interiér odpovídá soudobé představě hipstera o tom, co má v autě především být (tablet jako kráva, nejlépe prohnutý jak telka od Samsungu a taky tak velký, aby na něm šlo i na kočičích hlavách dobře lajkovat pousty na fejsbůku a prohlížet fotky z instáče). Taky by volant měl víc připomínat ovládání z nějaké krabice ze Star Wars, aby se každý Sheldon-amatér cítil jako kdyby život byl opravdu jen o něm a jeho double-decaf-no-foam-extra-cream-fair-trade-latte-macchiatu.

      Pro tebe (ani pro mě) to primárně určené není, mohlo by nás to tak maximálně zlákat na praktickou stránku věci, ale jako takoví zákazníci bysme byli v menšině a kálí na nás hafosaurus. Já to chápu a nemám s tím problém, akorát z primárního cíle mám srandu (a občas popíchnu kamaráda, který je fandou do elektra a je taky tím, kdo se na to dívá racionálně, ale to je mu houby platné, když se tím zařadí mezi výše zmíněné 🙂 )

Komentáře nejsou povoleny.