Novinky

Super GT 2018 Okayama: double pro NSX hned v prvním závodě

U Hondy se můžete vždy spolehnout na jednu věc – že bude vždy a za všech okolností závodit jako šílená. Nikdo na planetě nemá tak rozsáhlý motorsportový program, TOP světové šampionáty nevyjímaje, až se člověk musí ptát, jestli to není trošku kontraproduktivní, protože tříštění sil špičkových odborníků musí být obrovské. Však je to také často znát, stačí se podívat na marné úsilí o zisk titulu ve WTCC nebo každoroční dřinu v IndyCars, o formuli 1 nemluvě vůbec. Nebo třeba Super GT – Honda závodí v nejprestižnějším japonském seriálu od roku 1996 a ve vrcholné třídě GT 500 získala zatím pouze tři tituly – dva s původním NSX a jeden s HSV-010 GT, tedy generací FR supersportu, který nakonec do výroby vůbec nešel.

Letošek by ale nemusel být vůbec špatný, máme za sebou první závod sezony na okruhu Okayama a závodní speciál NSX GT se předvedl ve velmi dobrém světle. Na mokrém okruhu si auta vyjela první (Keihin), druhou (ARTA) a pátou (Raybrig), pozici na startu, třetí místo na roštu patřilo Nissanu GT-R Craftsports a čtvrté Lexusu LC 500 stáje Wako. Závod ani jeho sestřih se mi bohužel najít nepovedlo (zájemci si mohou přečíst alespoň psaný report 😉 ), každopádně z výsledků je zřejmé, že druhá ARTA neměla dobrou neděli a dojela nakonec až 11., Jenson Button v NSX týmu Raybrig také neodstartoval dobře a propadl se až na 8. místo, následně se držel mezi 6. a 8. místem, kde vyrovnanou jízdou šetřil pneumatiky.

Při rychlé výměně řidičů bylo rozhodnuto ponechat si původní slicky, což tým dostalo do vedení, které si však NSX týmu Keihin po chvíli zase vzalo zpět. Ve zbytku závodu Raybrig bojoval o vedení nejen s Keihinem, ale také postupným únikem vzduchu z pneumatiky, způsobeným karbonovým úlomkem, nakonec ale Buttonův kolega Yamamoto dokončil na druhém místě a získal pro Hondu double. Pro vítězný tým Keihin a jeho jezdce Tsukakoshiho to bylo první vítězství od Suga 2011(!) a druhé celkově, nový týmový kolega Kogure zvítězil naposledy v roce 2013 a z vítězství se radoval podesáté. Button skončil na pódiové příčce ve svém druhém Super GT závodě (vloni absolvoval jeden zkušební), tak má NSX dobře našlápnuto a letos by to třeba mohlo nakonec klapnout. 😉

Hondám NSX cestu k vítězství hned na počátku závodu znepříjemňovaly dva Nissany GT-R (Motul Autech a Forum Engineering), ty ale ulily start, takže do boje o vítězství v raných fázích závodu promlouval ještě Wako Lexus LC 500 a následně i KeePer LC 500. Ten nakonec skončil třetí, před čtvrtým lexusem Wako. Nejlepším Nissanem GT-R byl pátý, penalizovaný Motul Autech.

 

3 komentáře: „Super GT 2018 Okayama: double pro NSX hned v prvním závodě

Komentáře nejsou povoleny.